Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av User
I instruktionsboken står det:
"Inställning av värmaren inte möjlig p.g.a. för låg bränslenivå (ca 7 liter) – detta för att möjliggöra motorstart samt ca 50 km körning."

Min V60 D4 -2013 larmar för detta när det finns >15 liter kvar i tanken. Går det att ställa om denna gräns någonstans? Kan tycka att värmaren istället skulle stänga av sig själv när det är runt 5 liter kvar i tanken.
Det kan inte ha att göra med att bilen beräknar din snittförbrukning väldigt högt? Eller kanske inte, låter lustigt. Jag har en XC60 som inte startar värmaren när han tar på reserven, känns mer normalt.
Jag har kommit fram till att min bil aldrig startar värmaren när det bara finns 1 streck kvar på bränslemätaren. Och vet inte hur många liter det är.
av User
Viktor89 skrev:Det kan inte ha att göra med att bilen beräknar din snittförbrukning väldigt högt? Eller kanske inte, låter lustigt. Jag har en XC60 som inte startar värmaren när han tar på reserven, känns mer normalt.
Bilen beäknar snittförbrukningen konstant runt 0.7l/m, så tror inte det är problemet. Och om den inte startar när reserv-lampan lyser vore helt ok, men jag kan köra 5-6 mil innan lampan tänds.
av Melmac
Kapar tråden lite eftersom det är samma pryl som "strular" för mig.

Ibland går det inte att sätta igång timern, klockan visar sig bredvid tiden men sen släcks den igen. Om jag kör igång "Direkt", stänger av igen, så funkar det att sätta igång timern. Är det för att timern inte varit igång när det blivit kallt ute så bilen inte vet om den kan använda timern förrän man kört en bit? Kör jag istället för att sätta den i "Direkt" så funkar det att sätta igång timern efter en stund.

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]