Här finner du svar på vanligen ställda frågor. OBS! Författaren till respektive information tar inget som helst ansvar för eventuella skador etc. som kan uppstå i samband med användande av informationen!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
#232908
Det ska gå att se på en klisterlapp, men oftast är den borta/oläslig. Och den kan ju vara utbytt till ett annat fabrikat ändå... Det finns tre olika, och här visar jag hur man ser skillnad på själva styrväxeln:

Cam Gear:
Den högra delen är ett stålrör, från (2) och bortåt i bilden. Locket (11) är sitter islaget som fettkoppen på framhjulsnavet.
Bild

ZF:
Huset är helt i aluminium, med ett rutmönster på höger sida. Samma rutmönster på ventilhuset. Förspänningslocket (23) sitter med två skruv. Det sitter ett gummi på styrstaget, och damasken är större där. Det gör att man kan byta damask utan att lossa yttre styrleden.
Bild

Koyo
Koyo sitter bara på 900-serien. Båda locken är gängade. Ventilpaketet är en lös del som är skruvad på huset. Många delar till den här har utgått och går inte att köpa löngre. Bl a de små rören (8) och (10). Det går att lösa genom att kona kopparrör i stället.
Bild

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]