V70 MY14 - besvikelse och nog ingen Volvo mer...
Postat: mån 29 jul 2013, 06:36
Har nu kollat in MY14 ordentligt.
Kan inte komma ifrån att det är en riktigt mesig facelift.
Digitalinstrumenten är ok men jag gillar instrumenten i BMW:n bättre för de går att få i helt klassisk layout med hastighetsmätare och varvräknare (de som provkör 520:n fattar ofta inte att det är digitalinstrument).
Varför inte aktivt helljus och statiska kurvljus som på 60-modellerna? 70-modellerna får nyheter sist eller inte alls...
DRL i spoilern ser ju lite tveksamt ut.... fanns även på Mazda 6 MY93.
D5 går bra men är bullrig och ganska törstig. Ljudmattan klart värre än i T4:an - synd, för det är betydligt mer drag i D5:an (även 520:n har en besvärande 4-cylindrig ljudmatta mest hela tiden).
Kromlisterna gillar jag inte riktigt...
Snygga nya fälgar.
2002 var Volvo på gång med kul modeller och framåtanda... nu när femcyl och sexcyl modeller försvinner - vad blir det kvar då?
Tycker faktiskt att det börjar se alltmer intressant ut på andra ställen och behåller T4:an ett tag till (hade tänkt byta till en MY14 D5 men men....).
Sammanfattningsvis: V70 är halvdyr, mycket bekväm, tråkig att köra, börjar kännas ålderstigen och snart bara tråkiga motorer...
Är jag för kräsen? Vet inte... men för 375000 som en ok specad D5 kostar vill jag bli lite imponerad...
PH
Kan inte komma ifrån att det är en riktigt mesig facelift.
Digitalinstrumenten är ok men jag gillar instrumenten i BMW:n bättre för de går att få i helt klassisk layout med hastighetsmätare och varvräknare (de som provkör 520:n fattar ofta inte att det är digitalinstrument).
Varför inte aktivt helljus och statiska kurvljus som på 60-modellerna? 70-modellerna får nyheter sist eller inte alls...
DRL i spoilern ser ju lite tveksamt ut.... fanns även på Mazda 6 MY93.
D5 går bra men är bullrig och ganska törstig. Ljudmattan klart värre än i T4:an - synd, för det är betydligt mer drag i D5:an (även 520:n har en besvärande 4-cylindrig ljudmatta mest hela tiden).
Kromlisterna gillar jag inte riktigt...
Snygga nya fälgar.
2002 var Volvo på gång med kul modeller och framåtanda... nu när femcyl och sexcyl modeller försvinner - vad blir det kvar då?
Tycker faktiskt att det börjar se alltmer intressant ut på andra ställen och behåller T4:an ett tag till (hade tänkt byta till en MY14 D5 men men....).
Sammanfattningsvis: V70 är halvdyr, mycket bekväm, tråkig att köra, börjar kännas ålderstigen och snart bara tråkiga motorer...
Är jag för kräsen? Vet inte... men för 375000 som en ok specad D5 kostar vill jag bli lite imponerad...
PH