Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#732589
Hej,

Har en V70 2,4d MY10 automat (8600 mil) som vid acceleration känns helt orkeslös. Den tar sig framåt med accelererar bokstavligen som en snigel. Men efter ett tag går den som vanligt igen, för att sedan bli orkeslös igen efter en stund. Inga varningslampor lyser. Bilen är nyservad.

Några idéer?
#732617
En sökning på "orkeslös" ger dig 81 träffar i denna avdelningen!

Och kollar du igenom sökresultaten är jag säker på att du finner svaret då detta är en vanligt fel (tempgivare till partikelfiltret som strular).
Den ger felkod men tänder ingen varningslampa, fick lära mig när min förra V70II hade fel på denna givare att enbart fel som påverkar avgasreningen tänder motorelektroniklampan och denna givare räknas in där i.
#733373
Hej,

Hade detta fel på min bil vid ca 1000 mil Det verkarsom att det inte är helt ovanligt. Det finns flera inlägg om detta.

Förslagsvis driver du detta som ett fel där du yrkar god Will!
#733463
P1800 skrev:Hej,

Hade detta fel på min bil vid ca 1000 mil Det verkarsom att det inte är helt ovanligt. Det finns flera inlägg om detta.

Förslagsvis driver du detta som ett fel där du yrkar god Will!
Okej, den står hos volvo nu för felsökning. Har nyss köpt bilen så förhoppningsvis går det på garantin jag fick av bilhandlaren.

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]