Sida 1 av 1
I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 20:51
av Hubbes2010
japp som rubriken anger, har nu i flera dagar läst kollat och blir inte riktigt övertygad om någon modell.. Kör en V70II 2.0d i dag och är super nöjd med den, så jag känner att jag inte har behov av större motor!
Ny bil ska beställas, jag har styft 350-380tkr att handla för. Om ni undrar så betalar firman bilen och dom står för allt inkl bränsle. Men vill ju ändå vara lite miljö medveten... o få så mycket bil för pengarna som möjligt... lul lul menar jag :)
Vad säger ni?
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 21:05
av MrMupp
D4 Dynamic Edition om den säljs fortfarande. Helskinn, sportchassi, 17"/245mm , backvarnare, stora stereon. Fina grejor! (jag är helnöjd)
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 21:10
av Perra83
Om båda är två liters maskiner så ta D3. Ser köper du RICA optimering så får du bra med ork i masknen.
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 22:01
av V9097
En momentum DE, D4 med hi-techpaket, metallic, dragkrok, sommar och vinterhjul får du lätt in för de pengar du anger.
Angående D3 eller D4 så känns det ingen större skillnad att köra dessa i vardagstrafik.
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 22:05
av Gourmand
Och framförallt, förstör inte bilen med ett s.k. sportchassi !
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: ons 13 feb 2013, 23:54
av joel80
Välj med Volvo on Call.. Så skönt att kunna styra värmaren och annat via mobilen.. och väldigt praktiskt med export av körjournal till excel.
Jag har en D3 Dynamic edition MY13. Väldigt nöjd än så länge, men önskar att jag tagit 7" skärm också.. :)
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: tor 14 feb 2013, 05:08
av MrMupp
Skippa 7" skärm, den är stor och ful. 5" passar in mkt snyggare i inredningen. Tycker jag obs!
Satsa på en mobiltelefonhållare, så har du allt där. iPhone funkar bäst med volvos blåtand, låtarna syns i displayen och man kan byta låt med ratten. Numera finns google navigator i IOS, så alla andra köpenavigatorer är ju bara waist of money.
Sportchassi är perfekt på den litet gungiga bilen. Sänker bara 10 mm.
On Call ville jag ha haft på min My13 D4 Momentum Dynamic Edition, är nog en bra funktion.
Start stop använder jag ibland, litet pliktskyldigt, men vid många rödljus autostartar motorn innan det blir grönt, pga låg batterinivå. En ganska onödig funktion egentligen.
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: tor 14 feb 2013, 11:11
av joel80
Ska man ha navigator i mobilen kan jag tipsa om Waze istället för google. Ungefär som wikipedia i navigatorform! :)
Alla ändringar i kartan görs av användaren... skulle en väg fattas kan man själv asfaltera den från appen, eller lägga till den via webbaserad editor.
Sen får man direktinfo om trafik genom andra användare och många rapporterar även olyckor eller köer manuellt. Jag har använt det i nån månad och tycker det är skitbra.. det räknar om rutter om den ser att man tjänar tid på att svänga av och skippa en kö med låg medelhastighet.
http://world.waze.com
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: tor 14 feb 2013, 19:39
av Hubbes2010
Hittade denna.. Volvo V70 II D3 S/S R-Design DE -13 vit helt ny, 318000:- blir en tur på lördag o titta.
Diesel, VOC m fjärrstart parkvärm, High Perf. Multimedia 7, Dekorinlägg R-design, Blå I-tavlor Watch Dials, Sportratt m R-design logo, R-design sport pedaler, R-design golvmattor, Unik R-design klädsel, Sportstolar fram, R-design växelspaksknopp, USB-ingång, Blåtands handsfree, Luftsymbol Krom, Vattenavvisande sidorutor, Parkeringshjälp bak, Regnsensor vindrutan, Spoilerljus dimljus fr, ABL- Aktiva Xenonljus, Belysta make-up speglar, El-värmt baksäte, Insynsskydd i lastutr., Konstantfarthållare, Luftkvalitetssystem AQS, Låsbara hjulbultar, Rattknappar för ljudanl., Armstöd m mugghållare bak, Tredelat baksäte 40/20/40, Batteri 800 A, Bältesförstr. 5 platser, City Safety generation 2, DSTC- Antisladdsystem, Elhissar fram och bak, Elman/eluppv backspeglar, Elman. Parkeringsbroms, Eluttag fram och bak, Framstolar m WHIPS-system, Färddator, IDIS.Info.System, Isofixfästen ytterpl. bak, Klimatanläggning ECC, Krockgardin IC i takpanel, Krockkudde förar+passager, Nyckelavst. kr-kudde pass, Larm - Volvo Guard, AUX-ingång för MP3, Mugghåll mittkonsol fram, Rails mörkgrå, Sidokrockkuddar fram, Skyddsnät i nylon, Strålkastarspolare, Tillsatsvärmare ej tidur, Trygghetsbelysning, Yttertemperaturmätare, Miljöklass EURO5, Aluminiumfälg Ixion 18, Däck 245/40 R18, Bspegelkåpor i Silkmetal, Grill i R-design, Dimljus R-Design, Nivåreglering automatisk, Lågt sportchassi, Sidorutramar i svart Alu, Takspoiler, Unikt synligt slutrör
Re: I valet o kvalet... D3 s/s eller D4 s/s
Postat: fre 15 feb 2013, 00:04
av perhall
Visst kan man trimma/optimera en D3, men prisskillnaden är ju rätt liten från början (10 000 minus rabatt) så jag skulle nog köpa en D4. Motorn har ju ändå ingen enorm trimningspotential (likt S60 D som hade 126 hk, 225 hk med trim:)).
Jag skulle välja bort sportchassit, bilen blir ändå inte sportig men märkbart stötigare, särskilt i baksätet. Men det finns värre sportchassin än Volvos. Typ nya Merca A-klass, eller Audi A4.
PH