Polestar D5 2012
Postat: fre 05 okt 2012, 17:25
Jag försökte få lite hjälp under tråden om trimning, men där verkar det inte vara så många som skriver. Jag ställer därför samma fråga i den här tråden (och ber om ursäkt om jag är off topic).
Det finns många trådar om trimning (eller optimering, om ni vill). Hittar dock ingen som handlar om skillnad med och utan trimning på en D5 2012 (V70II, FWD, automat).
Har nu kört cirka 850 mil med bilen och tycker att den vaknar lite sent. Funderar därför på en trimning med polestar. Om man läser specifikationerna skiljer det inte så många hästkrafter eller så mycket vridmoment mellan original och trimmat. Enligt polestar är det många nöjda kunder som har optimerat D5-motorn, modell 2012, men de vill ju sälja så vad ska de säga. Är det någon som har provat och kan beskriva skillnaden.
Hälsningar
Lennart Chrisianson
Det finns många trådar om trimning (eller optimering, om ni vill). Hittar dock ingen som handlar om skillnad med och utan trimning på en D5 2012 (V70II, FWD, automat).
Har nu kört cirka 850 mil med bilen och tycker att den vaknar lite sent. Funderar därför på en trimning med polestar. Om man läser specifikationerna skiljer det inte så många hästkrafter eller så mycket vridmoment mellan original och trimmat. Enligt polestar är det många nöjda kunder som har optimerat D5-motorn, modell 2012, men de vill ju sälja så vad ska de säga. Är det någon som har provat och kan beskriva skillnaden.
Hälsningar
Lennart Chrisianson