Sida 1 av 2
D4 vs D5
Postat: fre 14 sep 2012, 23:38
av nanne
Hej alla !
Nu står valet mellan ovanstående motorer, kommer att välja R design. + lite "lulllull".Kör ca 3000/år.
Kommer från BMW 525, 2010, touring.
Vad välja?
Re: D4 vs D5
Postat: fre 14 sep 2012, 23:57
av crumpets
Förbrukning lär vara ungefär samma så det handlar bara om hur mycket du är villig att betala för hästkrafter. Har inte bandbredd att kolla igenom "bygg din bil" nu, men finns D4 singeturbo samt D4 AWD dubbelturbo på den modell du söker kan även detta spela in eftersom de har olika körbarhet.
Re: D4 vs D5
Postat: mån 17 sep 2012, 07:20
av Guru
Du åkte tidigare 525, varför inte 520 eller 530? Var det priset eller prestandan som avgjorde?
Samma sak här, D4 eller D5, skillnaden (förutom priset) är prestandan. Skillnad i förbrukning hänger mer på föraren än på bilen. Generellt är D5 törstigare men inte mer än att förarens körstil påverkar lika mycket/mer. Inga problem för person A att köra D5 snålare än person B klarar med D4.
Re: D4 vs D5
Postat: mån 17 sep 2012, 16:46
av Mccartney
D5 helt klart betydligt bättre prestanda:)
Re: D4 vs D5
Postat: mån 17 sep 2012, 17:48
av ~Kalle~
D5 har dubbla slutrör vilket D4 saknar.
D4
D5
Helt klart värt att betala extra för

Re: D4 vs D5
Postat: mån 17 sep 2012, 22:42
av Mccartney
Re: D4 vs D5
Postat: tis 18 sep 2012, 11:41
av ForestC
V70 D4 AWD har väl också dubbla slutrör, precis som V60 D4 AWD?
Re: D4 vs D5
Postat: tis 18 sep 2012, 12:16
av ansjo
Och en ny XC70 D4 MY13... :D
Re: D4 vs D5
Postat: tis 18 sep 2012, 12:30
av sweborn
Om du kör 3000 mil per år vill du väl kunna köra om utan att vänta på den där enda raksträckan inom 3 mil. Låter som D5 för mig.
Däremot skulle jag inte vilja köra V70 R-design, oavsett motor, 3000 mil per år. En V70 är i mina ögon inte så raffinerad att den kan hantera den tuffare sättningen på chassit.
Re: D4 vs D5
Postat: tis 18 sep 2012, 12:45
av Amli
sweborn skrev:
Däremot skulle jag inte vilja köra V70 R-design, oavsett motor, 3000 mil per år. En V70 är i mina ögon inte så raffinerad att den kan hantera den tuffare sättningen på chassit.
Där skulle jag nog säga precis tvärtom. För att inte dö av tristess bakom ratten så behövs just R-design då den styvar upp hela bilen behövligt. Smaksak om hur man vill att en bil ska hantera på vägen helt enkelt.