Sida 1 av 3

Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 18:11
av dst02
Då har bilen vart inne för 8e gången med lite div problem som en oljudande AC, koppling och ryckig gång.
Verkstan nekar till 100 på att göra återköp då de "bara" låter ibland eller inte alls. Hur skall man ta de?

Provkörningen visade oljud när Jag körde och både mekaniker och kundrelationsansvarige var med i bilen men dom nekar att dom inte hört något eller att de inte var konkret ljud att söka vidare på. Dagen efter provkör dom bilen 10 mil på motorväg och inte hör något, konstigt? De är ju mellan växlingarna de låter och inte i konstant fart på 110 vägen!!!

Ac´n lät dom sig försöka höra ljud från också där på motorvägen.

Skall verkstan rankas som världens sämsta med dom dummaste teknikerna i världen eller???

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 18:49
av erikn
De hade väl ett ärende till nästa samhälle och passade på att ta din bil i stället.

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 18:54
av dst02
Den teorin är mycket möjlig.

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 18:57
av moose
Vad ska man svara i denna tråden? Jaha?
Ja tror säkert inte den verkstaden du besökt har världens dummaste tekniker eller ska rankas som sämst. Det kanske har lite med din jargong och inställning till dem att göra. Naturligtvis är det tråkigt när en bil inte fungerar till 100% men så är det med de flesta bilar.
Kanske kan du pröva en annan volvoverkstad, då har ingen utav er förutfattade meningar om den andra parten. Dessutom får du nog vara beredd på att stå för kostnaderna eller med lite tur en del av dem om du kan få lite goodwill.
Sista utvägen annars är väl att lägga ut den till salu och bita i det sura över den förlust du gör. Men detta är enligt mej sista utvägen då det inte är särskilt lätt att sälja bil nu, och inte på hösten något annat år heller...

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 19:01
av dst02
Min jargong är sur å grinig å de e inte längre så konstigt, verkstan i fråga är inte den Jag tidigare haft å göra med :)

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 19:07
av Vojje
dst02 skrev:Min jargong är sur å grinig å de e inte längre så konstigt...
Det finns ingen anledning till att stryka verkstadsidioterna medhårs.
Lata och dryga är dem och ofta ovilliga till all support. De vill dock gärna boka in för felsökning. Stora eller lilla felsökningen, frågar de, och gnuggar händerna.
Ge dem vad de tål, och lite till :D .

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 19:38
av dst02
Vojje skrev:
dst02 skrev:Min jargong är sur å grinig å de e inte längre så konstigt...
Det finns ingen anledning till att stryka verkstadsidioterna medhårs.
Lata och dryga är dem och ofta ovilliga till all support. De vill dock gärna boka in för felsökning. Stora eller lilla felsökningen, frågar de, och gnuggar händerna.
Ge dem vad de tål, och lite till :D .

Tack! Bara tanken på att man undersöker en koppling på motorväg 10 mil gör en förbannad, de får man inte fram några oljud genom.

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 21:42
av Steff 99
Att idiotförklara tekniker och sitt eget beteende brukar vara en bra modell om man önskar goodwill ....samt vidare engagemang från ÅF...men det är konstigt att olika verkstäder kommer fram till samma resultat. :shock:

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 22:24
av Vojje
Jaså, har vi då till slut kommit dithän då garantiärenden kallas för "goodwill" :(

Re: Verkstadsidioter

Postat: tor 06 sep 2012, 22:48
av Knight8806
Konsultera med konsumentombudsmannen då! Fråga vad du ska göra. Fråga om det är rimligt att besöka verkstaden mer än vad en normal servicetekniker har gjort ett eget schema för. Fråga om dina klagomål är rimliga och bör justeras. Fråga om du kan få gehör med din anmälan.

Verkstaden hjälper oftast inte till. De vill bara ha pengar. Vissa verkstäder vill inte ens veta av dig, de vill inte ha dina pengar, de är mätta! Prata med någon som bryr sig istället!