Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
#959134
Jag överväger om man skall fortsätta med Verde eller om man skall våga Michelin Primacy 3. När man läser om Continental ContiEcoContact 5 så är de toppen eller slits ut fort ....
av Volvo_S60
#959613
Jag har testat däcken lite mer i veckan. Det visade sig att jag fick sjukt hårt däcktryck i mina Michelin Primacy 3.
Tog ut lite luft i onsdags och ligger på 2.8 i alla däcken nu. Det gav en helt annan karaktär och mer stabilitet.

Kan varmt rekommendera däcken!

Dessutom funkar dom okej i snö med...haha (D)
Var lite väl tidig med mitt byte :D
av HakanF
#1241006
Jag har köpt Goodyear Eagle F1 asymmetric 3 235/55/17 103Y XL till min XC70.

Vad tror ni om dem ? Dom ska vara tysta enligt tester....
Jag kör ändå inte i terränglådan med bilen.
av William85
#1243359
Blir nog kanonbra, blir sällan nåt att klaga på med märkesdäck.

Själv slog jag till på syskonmodellen Good Year Efficient Grip SUV 235/55-17 99H och hoppas det ska bli bra också, får återkomma med ev synpunkter :)
Användarvisningsbild
av ER
#1244090
Efter 3 år och ca 3500mil med sommardäck så blev det ett oplanerat byte från Scorpion Assimetrico till Hakka Black2 pga generalpunktering orsakad av en insexbult 6x110mm som hittat in snett i mönstret från mittklacken på däcket och förstörde däcket totalt invändigt då det inte gick att balansera efter detta, passar på att byta alla fyra ett år tidigare än planerat då det hårda gummit i Scorpion inte gillar bergskross/grusvägar utan var söndertrasat utan dess like i mönstret. Var inne på 255/45-19 men 235/45-19 var vad som gick att skaka fram med 1 dags varsel för lokala verkstaden så imorgon blir det byte till sommarpuckar för denna säsongen.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1244338
Intressant. Min har Pirelli av födsel och ohejdad vana, men jag har aldrig sett någon vägtyp fara illa med mönstret.
Användarvisningsbild
av ER
#1245788
Bara dom inte har det klassiska pilmönstret som av naturen gör dom extremt högljudda när dom blir lätt slitna så är det väl ett hyfsat köp. Min enda erfarenhet av Goodyear Eagle F1 är att dom var slut på 2 säsonger och pga pilmönstret högljudda efter nån månad när klackarna som bildas slår i backen. Bra bett var det i dom iaf. Och då var allt fräsch i hjulupphängning samt vinklar och tryck vad dom skall vara. Pirelli kommer jag nog inte peta på igen, än mindre så när dom inte klarar av grusväg som "förbättrats" med bergskross och trasar sönder mönstret totalt pga att dom är stenhårda i gummit.
av HakanF
#1245826
Asymmetric betyder att det inte är "pilmönstret".
Hållbarheten är jag också lite orolig för men recensionerna säjer att de håller bra. Det är bara vänta o se ...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]