Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#866490
Homestream skrev:
Desmodue skrev:Word!

Fast det borde de ha gjort på servicen tycker man.
Min "personliga servicetekniker" sa senast att man inte smörjer dörrar längre, på order av Volvo..
Så Volvo vill inte ha premiumkänsla, dörrarna ska gå skittrögt och gnissla något förskräckligt när man öppnar och stänger. Allt enligt Volvo centralt :lol:
av Droopy
#866549
Fins inga verkstäder som smörjer lås och gångjärn numera, det åligger ägaren att göra sådant, mina på min tolva är lika rostiga, det högra lossnar tom lite då och då i fastsättningen, man får dra åt torxskruven med jämna mellanrum....smäck, blir loctite nästa gång.
av Apollo
#866590
Droopy skrev:Fins inga verkstäder som smörjer lås och gångjärn numera, det åligger ägaren att göra sådant, mina på min tolva är lika rostiga, det högra lossnar tom lite då och då i fastsättningen, man får dra åt torxskruven med jämna mellanrum....smäck, blir loctite nästa gång.
Hei har samma på min 08 V70 og det er glapp også , Helmia i Karlstad vil Byta hele gångjärnet , kr 2200.- bara venster fram og nedre
#970804
Kom att tänka på detta igen här om dagen när jag råkade få syn på nedre gångjärnet på bilen, nedre gångjärnet på vänster och höger sida är rostiga just där bulten går igenom. Är detta normalt eller bör det åtgärdas? Kan inte hitta något bra svar på det. :/
#970808
VolvoB20 skrev:5-56 är kass, det dunstar ju bort på nolltid. Ta på ett bra långtidsverkande smörjmedel, tex biltema lithiumfett.
Biltemas lithiumfett är rena skräpet, för rinnig och när lösningsmedlet dunstat är det nästan ingenting kvar.
Volvos dito är det bästa jag provat, varar en halv evighet...
#1254728
Jag var inne idag på Volvo i Karlskrona med min v70 -08. De sa att förmodligen skulle de såga loss sprinten på ett nytt gångjärn, byta ut den gamla sprinten och punkta fast den nya igen.

Har problemet att dörren hänger 1.5cm i ytterkant pga rostigt gångjärn. Förhoppningsvis är det sprinten och inte själva järnet som är kasst för annars måste de såga och svetsa i bilen..
Köpråd

Hej jag funderar på att köpa en ny bil.[…]

Dörrlås V-fram

Hej. Kolla kabelhärvan mellan karossen och d&[…]

Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]