Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
#621589
hej allihopa

jag har en en s80 2008 som jag här om dan märkte när jag öppna o stängde dörren att det lät lite. så jag öppna o tog en titt mellan dörren o karrosen att den nedre järnet e lite rostig rund om där de snurrar när man öppnar o stänger. samma på passagerar dörren bredvid, bara de nedersta. e d stort problem? eller e d ganska normalt
#621684
5-56 är kass, det dunstar ju bort på nolltid. Ta på ett bra långtidsverkande smörjmedel, tex biltema lithiumfett.
av qwerty
#622062
En gammal hederlig oljekanna med lite motorolja i funkar fint för att smörja upp gångjärn och andra leder med. Håller oljan en motor från att skära så fixar den alla andra smörjjobb galant.

En droppe då och då vid översyn av bilen.
#866449
Samma problem här på en V70 MY09, dem nedre gångjärnen fram på höger och vänster sida är rostiga, troligtvis bara ytrost än så länge men det ser ju förjävla illa ut...

Kunde inte se något konkret svar i tråden så jag ställer frågan igen, är detta en normal företeelse? Jag antar att någon rostskyddsgaranti inte gäller i detta fall då det inte är ett "genomgående hål" men det är ju på bägge nedre gångjärnen... Åtgärd?

Tacksam för svar!
#866459
Desmodue skrev:Word!

Fast det borde de ha gjort på servicen tycker man.
Min "personliga servicetekniker" sa senast att man inte smörjer dörrar längre, på order av Volvo..

Jag har hittat artikelnumret, 6841206. Men den fin[…]

Spärra lådan A-traktor

Hejsan, Vi bygger om en 5cyl bensinare till trakto[…]

Backkamera problem

Har inte en aning om vad för typ av kamera el[…]

Inte något svar på din fråga, me[…]