Sida 1 av 1

Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 08:15
av Snacksalig
Jag hade inatt en märklig dröm, i vilken jag med berått mod stylade min V70II R-Design med en höjning av fjädringen, div bågar och skidplates.
Resultatet blev jäkligt snyggt i drömmen, men kanske inte är en lika stor höjdare i verkligheten.
Hur som helst fick det mig att fundera: många sänker sina bilar och gör dem mer sportiga - men finns det fler än jag som vill ha mer av Vidstige i sin bilstyling, och göra en XCR-Design? :-)-)
BildBild

Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 08:37
av Henryk
Bild

Re: Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 09:56
av Snacksalig
Nja, till att börja med är det där väl en XC70, och sen är den kanske lite väl höjd?
Jag tänkte mig mer +20 mm (+40 mm från R-design), och en massa kofångare och skidplates... lite XC-design, om du förstår... form utan funktion...

Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 18:28
av Henryk
Haha - den här ra...;-)Bild

Re: Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 18:55
av StringerBell
Det viktigaste är att se till helheten. En sänkning kräver låg profil på hjulen, en höjning kräver en hög profil på hjulen. Detta gäller generellt, sedan får man avgöra från fall till fall. Riktigt, riktigt lågprofiliga hjul passar inte alls på standardbilar.

Höjning och skogsmullestyling

Postat: mån 20 feb 2012, 20:12
av Henryk
Fel bild igen, men visar egentligen det du pratar om fast tvärtom, streetstuk på skogsmullebil, istället för skogsmullestuk på gatbil...Bild