Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#619479
Det jag menar är att firman som äger bilen, som i sin tur "leasas" ut till "pirro" kan göra en reklamation på bilen. Leasingtagaren (pirro) kan ju inte göra några invändningar eftersom han hyr bilen från ägaren. Det enda som reglerar är ju hyresavtalet som faller under avtalslagen och avtalsvillkorslagen. Ägaren bör kunna reklamera enligt Köplagen.
#619508
Företag till företag så är jag rätt så säker på att det vill mycket till innan återköp kommer upp
Det du kan/skall göra är att informera leasing firman om läget så det inte faller tillbaka på dej att du inte gjort vad du skall om detta problem inte skulle lösa sig

Sedan är det till att lämna in bilen igen
Men se försjutton till att du inte kör utan Vatten i motorn så någon får för sig att du inte föjt dina åtaganden på leasingbilen

Misskötsel av bil kan få leasingbolagen att se riktigt rött

Har vart med om detta då dom nekade reparation på en bil och kontaktade sedan förarens Chef som fick förklara sig och sedan vart det föraren som fick förklara sig i sin tur

Detta fel skall verkstaden lösa .


//Gooose
#619518
Hade stora problem med en S80-07 som jag hade som tjänstebil, var inne ett flertal gånger, när jag påtalade att det var dags att man tog sitt ansvar och bytte ut bilen ignorerade man detta. Ringde sedan vårt leasingbolag som omgående tog problemet på allvar. Kontaktade verkstaden, gick igenom hela fallet och sen tog det bara några timmar innan dom ringde tillbaka och meddelade mig att jag skulle lämna bilen och ta en hyrbil så länge. En vecka senare beställde jag en ny XC70 istället. Dom köper många bilar och har nog ganska stor möjlighet att påverka Volvo, i detta fall var det ALD. Så kontakta leasingbolaget finns ingen anledning att du och din firma ska lägga tid på sånt här strul.
#619657
Det första jag gör är att jag ringer till Volvo och säger "hej jag med kylarproblemet" när varningslampan lyser. Då säger de att om det finns vätska kvar så kan du köra hit bilen.

Det som jag oroar mig för att de aldrig har något konkret svar på vad som kan vara fel. När jag frågade vad som blir nästa steg så fick jag till svar att det får vi se när du lämnar in belen nästa gång.. "Vi har en problemlista med steg som vi följer vid dessa typer av fel"

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]