Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#615449
Hej

Har hittills varit nöjd med att ha all information samlad i infotainmentfönstret (till skillnad från ex. vis Robert Collin) - MEN!!!
- Sedan igår är hela infotainmentfönstret svart! Detta medför att jag kan inte spela någon musik, ingen nav osv vilket är självklart.
Det som känns muppigt är dock att jag kan inte längre justera stolsvärmen (som frugan som vanligt haft på trean = skållad i r*ven efter ett tag) kan inte justera värmen, mer än sänka fläkten då. Samt att parkeringssensorerna är ur funktion. Känns för min del jävligt kass både att den pajar så klart (efter två månader 250 mil) samt att alla dessa funktioner slås ut... Troligtvis mjukvaru uppdatering för att lösa detta men trodde nog att Volvo testa ut detta bättre med tanke på att det tog dem fyra år att komma in i matchen när det gäller infotainment.

Återkommer med lösning

Mvh
JPU
#615462
Ta ur säkringen stereon och sätt sedan tillbaka den så nollar du den. Några har haft detta fel på sin V60 och när dom gjort detta så blev det bra och det har inte kommit tillbaka (för vissa)...

Mvh
Per
#657213
Har samma problem på XC60 D3 AWD -11.
Först så bootade systemet om var 10-15 sekund, med SR P1 på standardvolym - psykiskt påfrestande.
Ny mjukvara påfördes och hela infotainment enheten därefter svart och satt ur spel.
Har haft bilen inne ytterligare en gång, ingen framgång trots support från Volvo. Hämtar lånebil på måndag.
Säkringstricket hjälper inte.

JPU, löste det sig för dig? Hur?
#657517
Har idag hämtat min bil på Volvo efter att ha lagat ett likadant fel. På min fick dom byta ICM enheten till infotainment systemet. Nu är förvisso min bil en -08 men även nya bilar kan ju gå sönder.
PS det kostade gratis (gillas), goodwill typ. DS
#932304
Jag vet, en gammal tråd men ack så värdefull då jag är totalt handikappad med teknik, tummen mitt i handen :(
Allt det hände mig med min V60 2012 års modell.
Dessutom så stämmer inte instruktionsboken överens med verkligheten!
Jo, säkringsboxen ligger under handskfacket MEN även under mattan långt fram nästan i motorrummet!
Dessutom så ser boxen inte ut som på bilden samt sitter med två spännen som man ska se upp med om man gör det i -12 grader, ja, den ena gick av men det är lugnt, kan sitta med en.

Som man säger ovan, dra ut den stora huvudsäkringen för hela systemet, och stoppa tillbaka, voilà och allt fungerar igen.
Tidsåtgången för den normalhändige är knappt 5 min :-)
#1188128
Webbis skrev:Jag vet, en gammal tråd men ack så värdefull då jag är totalt handikappad med teknik, tummen mitt i handen :(
Allt det hände mig med min V60 2012 års modell.
Dessutom så stämmer inte instruktionsboken överens med verkligheten!
Jo, säkringsboxen ligger under handskfacket MEN även under mattan långt fram nästan i motorrummet!
Dessutom så ser boxen inte ut som på bilden samt sitter med två spännen som man ska se upp med om man gör det i -12 grader, ja, den ena gick av men det är lugnt, kan sitta med en.

Som man säger ovan, dra ut den stora huvudsäkringen för hela systemet, och stoppa tillbaka, voilà och allt fungerar igen.
Tidsåtgången för den normalhändige är knappt 5 min :-)
Ville bara tacka för detta inlägg, gjorde att min infotermainment skärm nu fungerar bra igen! V60 2012. Som inlägget säger så stämmer inte manualen utan längst in under mattan, strunta i skruvarna som finns under. Jag tog ut lilla säkringen A16 (enligt manualen) med en tång typ och stoppa tillbaka igen.
Bilagor
IMG_2790.JPG
Bild
IMG_2790.JPG (1.76 MiB) Visad 15587 gånger
Senast redigerad av 1 bt86bt, redigerad totalt 0 gånger.
#1188159
bt86bt skrev:
Webbis skrev:Jag vet, en gammal tråd men ack så värdefull då jag är totalt handikappad med teknik, tummen mitt i handen :(
Allt det hände mig med min V60 2012 års modell.
Dessutom så stämmer inte instruktionsboken överens med verkligheten!
Jo, säkringsboxen ligger under handskfacket MEN även under mattan långt fram nästan i motorrummet!
Dessutom så ser boxen inte ut som på bilden samt sitter med två spännen som man ska se upp med om man gör det i -12 grader, ja, den ena gick av men det är lugnt, kan sitta med en.

Som man säger ovan, dra ut den stora huvudsäkringen för hela systemet, och stoppa tillbaka, voilà och allt fungerar igen.
Tidsåtgången för den normalhändige är knappt 5 min :-)
Ville bara tacka för detta inlägg, gjorde att min infotermainment skärm nu fungerar bra igen! V60 2012. Som inlägget säger så stämmer inte manualen utan längst in under mattan, strunta i skruvarna som finns under. Jag tog ut lilla säkringen A16 (enligt manualen) med en tång typ och stoppa tillbaka igen.
Glad att mitt "tummen-mitt-i-handen" inlägg hjälpte någon annan! :D
Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.