Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cox
#613785
Lagret är bultat, behöver inte pressas ur något alls, bort med bromsok, skiva, lossa drivaxelbulten se upp med så inte drivaxeln losssnar från växellådan. Sedan lossar du bultarna på lagret. Montera dit delarna igen klart
Användarvisningsbild
av hollan
#613867
Cox skrev:Lagret är bultat, behöver inte pressas ur något alls, bort med bromsok, skiva, lossa drivaxelbulten se upp med så inte drivaxeln losssnar från växellådan. Sedan lossar du bultarna på lagret. Montera dit delarna igen klart

hm sist jag bytte hjullager fram på en v70II så fick spindeln monteras loss occh lagret fick pressas ut precis som på v50 men jag kan ha fel men jag är jävligt säker på att jag inte har det
Användarvisningsbild
av hollan
#613908
Cox skrev:Då får du kontrollera en gång till, lagret är bultat om jag nu inte drabbats av Alzheimers :D
ja om vi pratar fram på en v70II 08- så vet jag inte var du hittar dom bultarna och du får gärna förklara för mej hur då får av detta utan press
av Cox
#613930
Hävdar fortfarande att lagret är bultat fram, precis som bak. Tar inte många minuter att byta detta.
Beror helt på vilken årsmodell du tänker på. Men den nya modellen är det fastbultat. Den äldre gamla karossen är det säkert som du säger att lagret måste pressas ut. Det har jag ingen aning om har inte bytt på någon sådan.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]