Tror ni de är bättre än vanliga Hella FF-50 (som inte ger så mycket ljus enligt testerna)? LED drar i allafall mindre ström...
Re: LED Extraljusramp
Postat: mån 02 jan 2012, 11:00
av perhall
Jag tror att de lyser ungefär som Xenon, men är dyrare och drar mindre ström. Min entydiga erfarenhet från bilar med LED-strålkastare är att de lyser ungefär som bra xenonljus./PH
Re: LED Extraljusramp
Postat: mån 02 jan 2012, 21:15
av Bjørn
Dette kan være løsningen for å montere ekstralys på biler med adaptiv cruisecontrol.
Kan jo montere en slik under skiltet eventuelt inni nedre grillen.
Re: LED Extraljusramp
Postat: tor 12 jan 2012, 21:38
av Bjørn
Dette ser da bra ut! Når det i tillegg er over 17000 lumen fra en slik så skulle det vel være i klasse med tradisjonelle xenonlamper.
Lurer på å bestille en slik fra visionx.
Re: LED Extraljusramp
Postat: fre 13 jan 2012, 15:33
av OptimusPrime
Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
LED Extraljusramp
Postat: tis 10 apr 2012, 22:51
av Bjørn
Ja, da har jeg bestilt led bar fra vision x. Tenker å sette den i grillen under skiltet. Hvis kjøling blir et problem så skifter jeg den øvre grillen til en vanlig D5 grill, dvs helt åpen grill.
Er spent å se hvordan dette blir sammenlignet med tradisjonelle xenon 1000 metere.
Re: LED Extraljusramp
Postat: ons 11 apr 2012, 05:35
av poseidon
Hur är den skyddad från stenskott?
Re: LED Extraljusramp
Postat: ons 11 apr 2012, 09:14
av VolvoB20
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.
Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.
LED Extraljusramp
Postat: ons 11 apr 2012, 17:59
av Bjørn
poseidon skrev:Hur är den skyddad från stenskott?
tror de skal være solide nok.
LED Extraljusramp
Postat: ons 11 apr 2012, 18:04
av Bjørn
VolvoB20 skrev:
OptimusPrime skrev:Jag blev avrådd av min mekaniker att montera en ramp eftersom jag redan har två 175mm extraljus i fronten. Motor-kylningen kan försämras. Tydligen funkar luftintaget under reg-plåten som den huvudsakliga kyl-kanalen. Så jag tror jag lägger ner det.
En tanke bara.
Kylningen är väl dimmentionerad för att klara att dra en maxlastad släpkärra uppför brantaste backen i death valley när det är +58 grader i skuggan. Biltillverkaren gör väl köldtest i Kiruna och värmetest i någon Öken. Så vissa marginaler borde ju finnas även om flödet försämras helt säker som du säger.