Sida 1 av 1
Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 18:12
av S40T4
Hej!
Har en V70 2010 som strålkastarspolningen inte fungerar på.
Säkringen i motorrummet är hel, och det är ström fram till den.
Pumpen är det inte då det sitter en ny monterad på nu.
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 18:41
av epostaren
Jag antar att du redan känner till följande som står i manualen:
"Högtrycksspolning av strålkastare*Högtrycksspolning av strålkastarna konsumerarstora mängder spolarvätska. För att spara vätska spolas strålkastarna automatiskt vid var femte spolning av vindrutan."
Jag trodde först att det var fel på mina , men insåg snart hur det fungerar. Det är lätt att missa...
Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 19:26
av Mwi
Ser att du kör en 11:a kör själv en 10:a och den konsumerar mycket spolarvätska för på den går högtrycksspolningen varje gång. Någon som vet om det går att uppdatera funktionen? Kör även en 10:a fast 2,4D i jobbet även den har spolning av lyktorna varje gång så jag tror inte min egna bil har något fel.
Testade idag på väg till jobbet högtrycksspolningen går var femte spolning. Så jag har haft noll koll

Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 21:16
av S40T4
Jo, jag vet hur funktionen är för att spara spolarvätska.
Strålkastarspolningen fungerar inte alls, men vindrutespolningen och bakrutespolningen fungerar som den ska.
Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 21:57
av Doffen
Hører du pumpen starter? Kan være slangen til dysene som har en knekk slik at det ikke blir trykk nok.
Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: ons 19 okt 2011, 22:01
av apersson850
Har du strömställaren för belysningen i läge "till" (åt höger)? Om du inte har tänt lamporna själv, utan de bara lyser på automatik, är det inte säkert att den spolar. Det varierar lite mellan årsmodellerna.
Re: Strålkastarspolning V70II -10
Postat: lör 22 okt 2011, 10:16
av S40T4
Problemet löst!
Det var kabelbrott mellan CEM och kontaktstycket som sitter innanför stötfångaren framför höger framhjul.
Såg inga synliga skador på kabelhärvan, så jag drog en ny kabel längs med kabelhärvan i stället för att öppna upp hela härvan och se vart det var avbrott någonstans.