Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av petegotskillz
#561821
Hijackar tråden, har någon testat mekonomens? täcker den hela golvet, hur hög är kanten? HZ har en också, hur är det med den? Läste här att ni rekommenderar den gamla V70N mattan, är den att föredra? (vet någon priset på den på volvo såhär på rak arm?)

(MY-10)
av Cox
#561982
Jag har åxå hund, köpte gummimatta på biltema och skar till den vart kanon. Runt 200 kr kostade den, täcker hela golvet skar upp hål för lastkrokarna för att kunna förankra buren kommer inget skit i skenorna
Användarvisningsbild
av smygaren
#562199
Detta är mina åsikter:

Jag köpte biltemas matta först men den luktade ju så in i förbannat. Jättestark gummilukt som inte avmattades.

Den till den "gamla" V70N är för kort enligt mig.

Den nya till V70II med höga kanter verkar bra men är förbaskat dyr.

Orginalmattan till V70II som är delad är bra om man inte ska ha hund eller liknande så att man vill ha helt tätt.

/Smygaren
av Desmodue
#562481
Jag kpte en txtilmatt med plast/gummi på baksidan på Biltema.
Sedan skar jag till den med en mattkniv och den funkar helt suveränt.
Kostade inte många tior.
av matsén
#565874
Och jag gick för lastlådan som Volvo själva säljer. Kanon med grusiga barnvagnshjul. Kostar enl. Volvos prislista 1290 el. 1390 kommer ej ihåg. Dock några nackdelar...all form av användande av lastsäkringstillbehören nertill går bort, samt att framkanten sticker upp ca 15 cm och hindrar skrymmande last vid fällt/delat baksäte.
//PM
av oldtimersmc
#565933
Köpte en "helmatta" som täcker även när man fäller ryggstöden mjuk och go på ena sidan och sedan om man vänder den så är det plast som skyddar= Jättenöjd
Har även den skålade hårdplastmattan för riktigt grisiga transporter ex 150kg plommon till tippen.
Önskar nu bara ett orginal lastgaller...
Användarvisningsbild
av Snacksalig
#566299
Lastgaller är std i XC70, men tillval i V70, oavsett årsmodell.
Användarvisningsbild
av hansandreasson
#566324
du kan få köpa min plastmatta med kanter, Volvo Original för 1 000 SEK.
Användarvisningsbild
av apersson850
#566405
Snacksalig skrev:Lastgaller är std i XC70, men tillval i V70, oavsett årsmodell.
Se där. Så en kombi ska man lasta i, men inte den andra, tänkte de på Volvo.

så ladda upp det du har, är det inet […]

Öppna bilen

Lite lustigt, har precis samma problem nu när[…]

Kollat säkringarna under handskfacket? :[…]

Jag har fått samma problem med min XC70 fr&a[…]