Sida 1 av 2
T6:an hämtad
Postat: fre 03 jun 2011, 13:41
av pm922
Nu är T6:an hämtad. Underbar vagn. har kört 14 mil hem och sitter med ett dumflin vid varje omkörning. Snittet hamande på 0.83 hem med lite kökörning i Stockholm och några rappa omkörningar. Helt ok. Har några funderingar dock.
HP-stereo är det i bilen men ingen USB, hade jag trott, är ju så i min R-design. Men kanske inte ingick i HP 08.
Sen så är det dags för service men lampan lyser inte. Jag tänkte att jag ringer till kedjan där bilen är servad och kollar om den kan vara servad utan att boken blev stämplad. Men det var likställt med koderna till riksbankens valv för det lämnas icke ut. Dagens tistel till dig jag pratade med :evil: otrevligare människa får man leta efter.
Hur vet jag om bilen har nivåreglering eller inte. Lär väl också vara hemligt. Ska sätta på ett drag och det är tydligen olika.
Nä nu tror jag jag ska ut och lägga till lite mil på den 1800 milade skönheten. :D
Re: T6:an hämtad
Postat: fre 03 jun 2011, 15:24
av perhall
Det stämmer tyvärr
Om HP, ingick inte USB 2008... Bra jobbat att komma ned till EU-förbrukning på landsväg. Kolla gärna färddatorn. Den stämde exakt på min MY08 men inte på min MY11
Re: T6:an hämtad
Postat: fre 03 jun 2011, 19:12
av Linqid
Vilken blir favoriten nu då?

Re: T6:an hämtad
Postat: lör 04 jun 2011, 09:46
av pm922
Prestandamässigt T6, utseendemässigt 2,5FT med R-design. Åkmässigt åker man otroligt skönt i T6:an svävar fram, på de vägar där jag åkt nu kan FT med r-design kännas lite stötig på sina 18". Svårt val, får åka varannan dag. Eller också tar ju frun den hon vill ha och jag får det som blir kvar :???:
Re: T6:an hämtad
Postat: lör 04 jun 2011, 09:59
av apersson850
Jaha, så den dyngan som blir över blir antingen en R-design eller en T6. :shock:
Somliga har ett helvete varje dag...
Om bilen har nivåreglering märks så snart du lastar tungt. Det sjunker ungefär lika mycket när du lastar i, men sen hämtar den sig igen när du kört en liten bit, om den har nivåreglering. Bara att känna efter i hjulhuset.
Re: T6:an hämtad
Postat: lör 04 jun 2011, 23:00
av perhall
Ja, det är rätt stor skillnad på std-chassi o 17" och R-design med 18". Sen tror jag att MY08 är lite mjukare än senare årgångar. De som bara kört R-design tycker ofta att den är bekväm, men de har nog inte provat en original MY08... som är bland det mjukaste man kan hitta på marknaden...
PH
Re: T6:an hämtad
Postat: sön 05 jun 2011, 00:10
av Linqid
perhall skrev:Ja, det är rätt stor skillnad på std-chassi o 17" och R-design med 18". Sen tror jag att MY08 är lite mjukare än senare årgångar. De som bara kört R-design tycker ofta att den är bekväm, men de har nog inte provat en original MY08... som är bland det mjukaste man kan hitta på marknaden...
PH
Ja, vi har en -09 med 17" och std-chassi och det är lite som att sitta längst bak i en ledbuss när man kommer med lite fart in i ex. en kurva. Det sväängeer. Väldigt skönt inne i city dock, med alla potthål, kanter och brunnslock överallt. Våran 9-3 med 235/45-17 ligger som ett strykjärn i jämförelse, men spårar och slamrar vid minsta ojämnhet.
Den S60 D5 med sportchassi och 17" jag körde härom veckan hade en bra setup, inte för hård och inte för mjuk.
Re: T6:an hämtad
Postat: sön 05 jun 2011, 01:33
av perhall
Bra beskrivning med ledbussen:) Ja, potthålen känns 100 ggr mer med R-design och 18" och säkert med 9-3:an också.../PH
Re: T6:an hämtad
Postat: sön 05 jun 2011, 08:26
av FWH
apersson850 skrev:Jaha, så den dyngan som blir över blir antingen en R-design eller en T6. :shock:
Dagens i-lands problem. :D
Re: T6:an hämtad
Postat: sön 05 jun 2011, 09:05
av pm922
Kan B***a i mälardalen se vad andra anläggningar gjort med en bil?
Eller är det bara den aktuella verkstaden som kan se vad som gjordes på senaste servicen?
Oljan ser för fräsch ut för att ha rullat 1500 mil :?: