Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#582467
Aha, du har en brio. Den sa dom faktiskt på affären (jag tänkte köpa den först eftersom basen gick att sätta både med bälte och isofix och alla andra så var man tvungen att välja en bas anpassad för en av dem) att den var värdelös att sätta med bälte och i testerna så hade den betydligt sämre krockbetyg när den satt med bälte än när den satt med isofix så då förstår jag om du inte får dit den nå bra. :(
Om det är samma modell dvs.

Foto kommer senare under kvällen på hur min bas sättes fast med bälte.
#582487
Jasså, jag tycker det ser ut som att det inte kommer att passa någe vidare på den stolen. Hålen på stolen ser ut att vara för högt upp om man ser till vinkeln som krokarna har på fästet (kan vara en synvilla med).

Jag är tyvärr lite tveksam att det kommer passa man ska ju inte vara tvungen skära sönder hela stolen :???:

Mvh
Per
#582494
pergrein skrev:Jasså, jag tycker det ser ut som att det inte kommer att passa någe vidare på den stolen. Hålen på stolen ser ut att vara för högt upp om man ser till vinkeln som krokarna har på fästet (kan vara en synvilla med).

Jag är tyvärr lite tveksam att det kommer passa man ska ju inte vara tvungen skära sönder hela stolen :???:

Mvh
Per

Ja något skumt kanske det är. Men som jag såg det så verkar det det kanske passar med hålen, men som du säger så verkar man ju få skära sönder klädseln?!
#582498
Här ser du basen med bältet isatt men med spärren öppen.
Bild

Dra tag rejält i bältet så det spänns åt ordentligt, inga problem när det ligger i "ögglorna", och pressa igen spärren. Sen går inte basen att rucka speciellt mycket på alls.
Bild

Skorna såg jag inte förrän efteråt så dom bjuder jag på :oops:
#582502
Brainy skrev:Här ser du basen med bältet isatt men med spärren öppen.


Skorna såg jag inte förrän efteråt så dom bjuder jag på :oops:
Tack för att du delar med dig (och har lite humor :) )
#582555
visst drar man åt så sitter det någorlunda, men en sak skall man ha klart för sig att isofix är helt klart bäst när det gäller "surrning" det sitter verkligen fast.
#582703
Gurra82 skrev:Jag gav 650 kr på Liljas i Växjö. och skenan har utgått och har man britax babyskydd skall man inte använda isofix fram, köp en bältad bas istället och palla upp den i bakkant istället. Men om du får tag på skenan kan du montera den själv hur lätt som helst. om du inte får tag på någon skena och vill ha en kan du får köpa min skena för jag har inte någon användning för den längre
Du har PM.
#582821
Ja, det passade ju sådär..
Det visade sig att jag hade rätt tanke initialt. Det var dom små billiga byglarna med 4 skruv..
Tydligen var det fel i bilias datorsystem och det fick bläddras i böcker osv osv.
Min bil var i brytpunkten mellan årsmodeller. Sånt tur hade jag :)

Men nu är skiten installerad, inte supersvårt. Men lite meckigt med håltagning i tyget osv.

Slutpris, 140:- typ (lite avdrag antar jag efter allt besvär.) och lite bensinpengar fram och tillbaka till bilia...

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]