Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#509619
För mig låter det som otroligt korkat - i varje fall år 2011. Finns det någon anledning att inte låta användaren få göra sina komfortinställningar själv?
Användarvisningsbild
av Funk
#509634
Fast i all ärlighet så är ju inte VAG bättre, det går visserligen att ändra parametrar med hjälp av VAG-com, men det är ju inte något som tillverkaren stöder egentligen. Det är bara det att systemet är hackat, och att man sänder mindre delar av kommandon i stället för hela mjukvarumodulen till bilen. De flesta uppdateringar måste man trots allt in på verkstaden för att göra´, eftersom "Svensson" inte sitter på en uppdaterad version av VAG-com och inte heller kunskapen som krävs. Så utifrån ett rent användarperspektiv är inte VAG's system så mycket bättre.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
#509867
Komfort funktionerna kan andvänddaren själv ändra vila milans meny knapp.

Större inställningas så som ändra språk eller programera in nya nycklar görs via mjukvaror som måste köpas av fabriken, det går altså inte aens för en volvo verksta att göra nåt gratis på sina egna bilar
av Tartryffel
#509897
CarMan skrev:Komfort funktionerna kan andvänddaren själv ändra vila milans meny knapp.

Större inställningas så som ändra språk eller programera in nya nycklar görs via mjukvaror som måste köpas av fabriken, det går altså inte aens för en volvo verksta att göra nåt gratis på sina egna bilar
Det finns gott om inställningar som inte kräver ny mjukvara men som ändå måste göras på verkstad, det vet du också. Temperaturen på stolsvärmen är ett exempel på en komfortfunktion som inte går att justera annat än på verkstad.
av Moody
#509960
VolvoB20 skrev: tex vill du att dörrarna ska låsas när du rullar iväg får du byta till volvos USA mjukvara
Det var väl ett dåligt exempel, eftersom just den inställning finns i bilinställningarna i radiomenyn... :) (I alla fall på min MY08)
Användarvisningsbild
av Honke
#509962
VolvoB20 skrev: tex vill du att dörrarna ska låsas när du rullar iväg får du byta till volvos USA mjukvara.
Kanske är ändrat på my11 men den funktionen finns i min V70 o jag har ju svensk mjukvara.
av Nordan
#510113
Nån som kan svara på exakt vad som skiljer usa och den svenska programvaran?
Användarvisningsbild
av MrZxD
#1499935
Men med vida går det ju göra sådana saker på Volvon typ att man kan välja hur långt ner alla rutor skall gå när man håller in låsupp bilen knappen och sedan att stänga alla med nyckeln?
Och hur man vill att bilen skall blinka när man larmar av och på.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1499941
MrZxD skrev: sön 22 maj 2022, 03:49 Men med vida går det ju göra sådana saker på Volvon typ att man kan välja hur långt ner alla rutor skall gå när man håller in låsupp bilen knappen och sedan att stänga alla med nyckeln?
Och hur man vill att bilen skall blinka när man larmar av och på.
Det beror säkert på modell, men inget av det där går att göra på de modeller som behandlas i den här forumsdelen.

Öppna/stänga fönster finns förvisso, men det är hela vägen upp/ner som gäller.

Blinka är av/på, via bilens menyer.
av LaP66
#1500333
Testade min nyinköpta Foxwell NT530 på min XC70-2016 och den kan göra allt jag behöver.
Förutom läsa och återställa felkoder i samtliga kontrollmoduler kan man göra dessa som jag som snabbast kontrollerade:
Serviceläge för parkeringsbroms, läsa all realtidsdata från alla kontrollmoduler, läsa oljetemperatur i automatlådan och nollställa oljeräknare samt adaption….
Går att göra adaptioner som att ex. Få information vilken växel som är aktiv i instrumenteringen istället för bara D….
Rekommenderas varmt om man vill kunna ha med enheten och inte vill kosta på sig VIDA 2014d som kanaka fungerar på 2015- med SQL patchar…

Kontrollera funktioner här för er modell:

https://www.foxwelltech.us/support-fun-list.html
Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]

Vill slänga in en varning, en ballast till en[…]

Har ägt en V60 T3 årsmodell 2018, autom[…]