Sida 1 av 1

Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: ons 23 feb 2011, 21:05
av Christerv70
Har funderat en tid på att "trimma" min V70 r-design. Det största frågetecknet tycker jag har varit hurvida det blir någon större skillnad på en 2,5FT MY10 med 231hk.
Googlade lite och hittade en provkörning på "AutoMotorSport" de skriver bla:
"den trimmade versionen svarar rappare på gasen, varvar villigare och ger klart mer råstyrka på låga varv"
"effekt och vridmoment höjs så att förbättringen tydligt märks vid accelerationer"

Tyckte att det här lät lovande så idag var bilen inne och blev trimmad.
Hämtade ut den efter lunch och har hunnit köra några mil. Väglaget här i Stockholm är väl inte det bästa just nu. Mina reflektioner så här långt är att bilen blivit vassare. Den känns livligare när man trycker till på gasen och den låter lite aggresivare när man ger hårdare gas. I motorvägsfart på 6:e växeln(aut) upplever jag att den känns mycket kraftfullare än förut. 6:an kändes mer som en överväxel innan men nu finns det mer kraft. Hela bilen känns piggare.
Jag får återkomma senare när sommarsulorna åker på, för en utförligare "rapport"
För stunden så känner jag mig mycket nöjd, återstår bara att boka tid för reg.besiktning.

.........

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: ons 23 feb 2011, 21:36
av Camel
Christerv70 skrev: Jag får återkomma senare när sommarsulorna åker på, för en utförligare "rapport"
.........
Kul att du upplever skillnad med Polestar. Ser fram emot din rapport. Extra intressant är om du noterar någon skillnad i bränsleförbrukning.

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: tor 24 feb 2011, 05:58
av Mabuse
Jag trodde Polestar bara trimmade dieslar...

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: tor 24 feb 2011, 06:58
av petkas
Mabuse skrev:Jag trodde Polestar bara trimmade dieslar...
v70, följande modeller kan optimeras

2.5T

2.5FT

D5

2,4D

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: tor 24 feb 2011, 08:26
av Noodles
Vad blir effektökningen på en 2.5FT om man kör på bensin?
De 258hk? gällde 'bara' om man kör på etanol om jag tolkade säljaren rätt?

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: tor 24 feb 2011, 08:54
av FWH
En 2,5T (bensin) ska hamna på 250hk

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: fre 25 feb 2011, 12:37
av belker
Tycker det känns som mer än 8 hk skillnad. Tankar aldrig bensin om jag har valet. Dessutom är det alltid trevligt att snuva oljeindustrin på några kronor.

Re: Polestar "optimerat" min 2,5FT idag

Postat: fre 25 feb 2011, 15:22
av Niclas
Det är 245Hk som 2,5FT får på bensin med Polestar, så det är 13Hk skillnad.