T3 vs 2,0T vs T4 vs T5 vs 2,5FT
Postat: ons 05 jan 2011, 17:35
Nu har RICA lagt upp grafer för nya 1,6T3 samt 2,0 T5. Nu är det bara T4 som fattas men man kan gissa ungefär hur den kommer se ut :)
För er som är intresserade har jag lagt in T3, 2,0T, T5 samt 2,5FT i samma graf för jämförelse:

Intressant att se T5 för mig som kör 2,5FT idag.
edit: Det är alltså originalprestanda. Inte de trimmade varianterna.
OBS! Någon har tidigare poängterat att RICAS grafer ger för låga värden under 1500 varv. Detta beror sannolikt på att RICA mäter "flygande/rullande" till skillnad mot tex RRI som mäter fullastprov, dvs RRI låter varvet ligga kvar tills de uppnår fullt laddtryck och flyttar sedan varvet till nästa mätpunkt. Man kan tvista om vad som är rätt och fel men så ligger det iaf till :)
För er som är intresserade har jag lagt in T3, 2,0T, T5 samt 2,5FT i samma graf för jämförelse:

Intressant att se T5 för mig som kör 2,5FT idag.
edit: Det är alltså originalprestanda. Inte de trimmade varianterna.
OBS! Någon har tidigare poängterat att RICAS grafer ger för låga värden under 1500 varv. Detta beror sannolikt på att RICA mäter "flygande/rullande" till skillnad mot tex RRI som mäter fullastprov, dvs RRI låter varvet ligga kvar tills de uppnår fullt laddtryck och flyttar sedan varvet till nästa mätpunkt. Man kan tvista om vad som är rätt och fel men så ligger det iaf till :)