Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#473201
8 000 kr är för mycket tyvärr. Det blir till att fortsätta med start via tiduret. Problemet är ju att man ibland inte riktigt vet i förväg när man kommer att vara klar för avfärd. Nästa bil får nog fjärrstart!

/H
av rd350
#473206
Kan rekomendera en cetek-laddare som kopplas in varje kväll (om man nu har tillgång till el) detta har jag använt mig av i flera år då jag använder värmaren mycket och kör en del korta sträckor.
av ZizzoZ
#473208
Henry_Fågeljazz skrev:8 000 kr är för mycket tyvärr. Det blir till att fortsätta med start via tiduret. Problemet är ju att man ibland inte riktigt vet i förväg när man kommer att vara klar för avfärd. Nästa bil får nog fjärrstart!

/H
Japp och det tar emot att springa ut och sätta på "direktstart" när det är kallt ute :P
av Steff 99
#473214
Henry_Fågeljazz skrev:8 000 kr är för mycket tyvärr. Det blir till att fortsätta med start via tiduret. Problemet är ju att man ibland inte riktigt vet i förväg när man kommer att vara klar för avfärd. Nästa bil får nog fjärrstart!

/H
Det spelar praktiskt ingen roll om du har fjärrstart eller inte, eftersom man ändå måste köra motsvarande tid som värmaren varit på för att ladda upp batteriet.
Detta med urladdade batteri och bränslevärmare har ju funnits i 30-40 år redan på den tiden VW-bubblan hade detta som standardvärmare.
#473220
Oavsett urdraget batteri eller inte. Vitsen med fjärrstart är ju också att man inte kör värmaren i onödan. För tidig start medför ju att bilen hinner kallna och då har man gjort av med bränsle i onödan. För sen eller ingen start är väl ännu sämre. Skulle vara fint att kunna stå i kontorsfönstret och starta värmaren. 8)

/H
Användarvisningsbild
av Datarolf
#473242
Monterade fjärrstart till dieselvärmaren på min XC70 MY 10 den 8 oktober i år på Bilia i Haga Norra. Pris inkl. moms SEK 7216.25.

Har inte ångrat mig en sekund. Utomordentligt biltillbehör för att starta värmaren 15 - 20 minuter innan man åker iväg utan att behöva gå ut från huset/kontoret.

/Rolf J
#473248
Biltema har en batteritestare att sätta i cigarettuttaget. Den kostar 40:-
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#473255
Gå ut och starta motorn en timme innan avfärd och låt den gå på tomgång i 60 minuer.

+Bilen varm
+Batteriet full-laddat
+Miljönvänligt då motorn har både katalystator och partikelfilter till skillnad får värmaren som är helt orenad.
+Både motor och värmare drar lika mycket ca 0.6 l/h (jag har provat)
+Batteriet lever längre
+Sparar värmaren
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#473261
StringerBell skrev:- Bilen är lätt att stjäla
Förra bilen var enklare, där kunde man starta bilen och sedan låsa dörrarna så var det ingen stöldrisk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]