Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
#1169949
Inte när jag tittade på filmen, i alla fall. Då skruvar han in/ut mekaniskt. Den är en XZN 8 som passar i hålet.
Användarvisningsbild
av Pertan
#1169965
apersson850 skrev:Inte när jag tittade på filmen, i alla fall. Då skruvar han in/ut mekaniskt. Den är en XZN 8 som passar i hålet.
Är det inte en vanlig Torx 40 som han använder för att skruva in det med?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1169968
Kan tänkas. Det går ju inte tungt, så det räcker förstås med att dra på varannan kant. Men hålet är tolvkantigt, så en tolvkantsnyckel är förstås det rätta, och då är det XZN 8 som passar. Det går förmodligen med en lagom bred spårskurvmejsel också.
av daekol
#1170213
En grej jag funderat på, är det samma belägg bak oavsett om man har ventilerade eller solida skivor? Har haft lite svårt att hitta rätt belägg. Sett att det finns två olika oftast.
av least
#1170234
daekol skrev:En grej jag funderat på, är det samma belägg bak oavsett om man har ventilerade eller solida skivor? Har haft lite svårt att hitta rätt belägg. Sett att det finns två olika oftast.
Beläggen kanske är samma, men det lilla blecket som beläggen "clips" in i har olika storlek beroende på om man har ventilerat eller inte. Den ventilerade skivan är tjockare.

Anekdot: Jag köpte TRW-belägg bak,och dessa kom med fel bleck. Jag använde det som satt på bilen, fungerade bra.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 19
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]