Sida 1 av 1

Val av trimfirma + D5 (D3) och förbrukning vid optimering

Postat: mån 09 aug 2010, 10:03
av perhall
Har planer på en ny V70II D5 (ev D3 - ska åka och provköra en nästa vecka). Till att börja med är de väl rätt förbrukningsoptimerade med 5,4 i EU-mix från början. Polestar menar att förbrukningen blir samma. BSR är väldigt försiktiga, lämnar inga garantier för lägre förbrukning och menar tom att den kan öka. RICA menar 5-10 % lägre.

Finns det anledning att tro att någon är bättre i detta avseende?
Pris är ungefär samma (Polestar 8900; BSR 7900; Rica 9000-20%). Polestar ger 225/460 Nm, de andra drygt 240 hk/500 Nm.

Då talar ju det mesta för Rica men jag gillar BSR:s PPC3 efftersom jag är orolig för att de inte uppdaterat programvaran efter justeringarna som gjorts inför MY11.

PH

Re: Val av trimfirma + D5 (D3) och förbrukning vid optimering

Postat: tis 10 aug 2010, 23:13
av perhall
Ja, efter att ha läst om D3 i andra trådar blir det inte en D3 utan en D5.../PH

Re: Val av trimfirma + D5 (D3) och förbrukning vid optimering

Postat: tor 26 aug 2010, 22:42
av perhall
Är det inte lite konstigt att BSR fortfarande har något trim framme till D3? Någon här på forumet lämnade ju sin bil dit för flera månader sedan... /PH

Re: Val av trimfirma + D5 (D3) och förbrukning vid optimering

Postat: fre 27 aug 2010, 00:25
av supersonic
perhall skrev:Är det inte lite konstigt att BSR fortfarande har något trim framme till D3? Någon här på forumet lämnade ju sin bil dit för flera månader sedan... /PH
Jo dom är inte särskilt snabba.

Rekommenderar RICA. :-)-)