Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#420663
Mina vibrationer har kommit tillbaka nu när det blivit varmare igen, så åtgärden verkade inte så lyckad.
Troligtvis sväller väl allt upp när det blir varmare och när man då kör kyla från klimaten så krymper väl vissa delar så det skapas något glapp som gör att det skallrar.
Tråkigt att åka iväg på semester med detta minst sagt irriterande ljud, för jag hinner nog inte få det åtgärdat innan jag åker och dessutom vet jag inte om dom har någon lösning på det.
#421044
Samma här. Ljudet uppstår endast när det är riktigt varm och solen legat på genom framrutan, dock behöver jag inte belasta motorn nåt för att det ska vibrera - det vibrerar nästan konstant.
Härligt att det finns en åtgärd TJ21627 som man kan efterfråga på verkstaden.
#421072
whennebab skrev:Samma här. Ljudet uppstår endast när det är riktigt varm och solen legat på genom framrutan, dock behöver jag inte belasta motorn nåt för att det ska vibrera - det vibrerar nästan konstant.
Härligt att det finns en åtgärd TJ21627 som man kan efterfråga på verkstaden.
Tyvärr är det precis den åtgärden som jag fått gjort hos Volvo :cry:
av D.S
#421345
Jag hade samma problem med min och påpeka detta under en service och dom visste vad det gällde och spraya in något medel i luftintagen. Funkade bra en sommar och nu är det dags för mer spray igen vid nästa service.
Användarvisningsbild
av len
#421347
siliconspray. Som att smörja ett skuret lager. Åtgärdar inte felet. Mer än att jag nu har siliconfläckar på instrumentpanelen....
#421498
len skrev:siliconspray. Som att smörja ett skuret lager. Åtgärdar inte felet. Mer än att jag nu har siliconfläckar på instrumentpanelen....
Någon sam har en aning om vad det underliggande felet är? Eftersom verkstaden bara kommer med nödåtgärder...
Det var samma sak med min baklucka som vibrerade, de smörjde med lite fett - var bra ett tag och nu är skramlet tillbaka.
#421522
gallret kan ju inte sitta fast utan någon del skramlar mot insidan av instrumentpanelen?
Anledningen till smörjning eller gummilist är "..att ska vi skruva fast gallret, måste ju hela instrumentbrädan demonteras...Jättedyrt..."
#1244827
Någon som fått ordning på detta? har nu får exakt samma fenomen på min XC60 2016, när solen ligger på och ac kyler knarrar instrumentbrädan konstant, nybilsgar nyss gått ut men jag ska ta dom iaf, tänket mer på om det fanns någon åtgärd annars får man mekka lite själv

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]