Sida 1 av 3
Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: mån 26 apr 2010, 13:13
av Froggen
Hej!
Någon som vet lite mer om vad Service 2.0 innebär? är det något man får betala extra för?
Skriv och berätta...
//Froggen
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: tor 29 apr 2010, 19:32
av Momentum
Jag har ingen erfarenhet av just 2.0
Men min hållning är att man ska förhandla om servicepriset också
Är man stamkund så går det bra att prata om ett "lämpligt" pris är min erfarenhet
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: fre 07 maj 2010, 07:21
av Slezii
Det undrar jag också, kostar det här 2.0 extra, kan man välja när man lämnar in på service om man skall ha vanligt eller 2.0 och hur mycket extra kostar den isf?
Slezii
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: fre 07 maj 2010, 16:48
av Bosa
I den andra tåden om Service 2.0 så framgår det att inga prispålägg gjorts. :)
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: lör 08 maj 2010, 18:37
av AndersP
Det intressanta är väl i dagsläget om de gör det som de vill ha betalt för. Läs näst senaste numret av Vi bilägare. Där blir Bilia rätt hårt r-.
Och då pratar vi bara om ett endaste stickprov.
Mekken som missade ska få andra arbetsuppgifter.
Nu går det inte att lämna in på Bilia längre fram för det kan väl inte bara vara en endaste liten mek som håller på så här..... :roll:
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: lör 08 maj 2010, 21:20
av CarMan
Service 2.0 kostar inget extra.
Volvo har kått ut till ÅF med några saker man tycker at man ska trycka lite extra på, för att bli bättre än konkurenterna, ut över detta så går man in o bjuder på en mjukvaru uppdatering.
Volvo vll säga att nu höjer vi ribban till nästa nivå, o gör detta lite tydligare genom att kalla det för service 2.0 (alla servicar du beställer är alltså service 2.0) men du kan välja bort mjukvaru uppdateringen om du inte vill ha den.
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: sön 09 maj 2010, 13:32
av Bosa
Är service 2.0 något som bara gäller vid vanlig service eller är det något som verkstäderna ska applicera om jag t ex lämnar in bilen för byte av spolarvätskebehållaren endast? Alltså en åtgärd som sker mellan serviceintervallerna.
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: sön 09 maj 2010, 17:42
av Tartryffel
Bosa skrev:Är service 2.0 något som bara gäller vid vanlig service eller är det något som verkstäderna ska applicera om jag t ex lämnar in bilen för byte av spolarvätskebehållaren endast? Alltså en åtgärd som sker mellan serviceintervallerna.
Ingår i vanlig service, inte enskilda jobb.
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: tis 08 jun 2010, 18:32
av CDr
Har varit inne på service, (v70 my09 2.5ft) men hur ska man veta om man fått någon ny mjukvara på köpet.
Stod inget om ny mjukvara på jobbpapperet och ingen som sa något när jag hämtade bilen :?:
Re: Någon som har erfarenhet av Service 2.0
Postat: tis 08 jun 2010, 21:49
av CarMan
CDr skrev:Har varit inne på service, (v70 my09 2.5ft) men hur ska man veta om man fått någon ny mjukvara på köpet.
Stod inget om ny mjukvara på jobbpapperet och ingen som sa något när jag hämtade bilen :?:
Står det på kvittot att du gjort en bas service, så har du fått mjukvara
Står det att du gjort en anpassad service så ahr du inte fått ny mjukvara
har du gjort den extra mellan servicen som etanolbilarna gör mellan vanliga servicarna så har du inte fått mjukvara (då denna ervice endast är et olje byte, då motor oljan inte håller hela service intervallen om bilen går på E85)