Sida 1 av 1

Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 00:02
av perhall
Nu vill kunderna att man ska ha en miljöbil... ja, det är åtminstone bra att ha en miljöbil (så kan man ha en som inte är det).

Är det någon som testat att uppgradera en 109 hk DRIVe? Ska ge 135 hk ca.

Vad händer när man byter in den sen?

PH

Re: Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 10:13
av Steff 99
perhall skrev:Nu vill kunderna att man ska ha en miljöbil... ja, det är åtminstone bra att ha en miljöbil (så kan man ha en som inte är det).

Är det någon som testat att uppgradera en 109 hk DRIVe? Ska ge 135 hk ca.

Vad händer när man byter in den sen?

PH
Det händer väl inte så mycket om man lyckas att hålla bränsleförbrukningen på hyfsade nivåer.
De som köper miljöbilar är 5% intresserade av att miljön blir bättre, de andra 95% skaffar miljöbil för att det är ekonomiskt gynnsamt för förmånsvärdet och med detta den egna plånboken, då kör man säkert gärna runt med lite mer hk bara det står "DRIVe" på bakluckan

Re: Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 11:56
av perhall
Steff 99 skrev:
perhall skrev:Nu vill kunderna att man ska ha en miljöbil... ja, det är åtminstone bra att ha en miljöbil (så kan man ha en som inte är det).

Är det någon som testat att uppgradera en 109 hk DRIVe? Ska ge 135 hk ca.

Vad händer när man byter in den sen?

PH
Det händer väl inte så mycket om man lyckas att hålla bränsleförbrukningen på hyfsade nivåer.
De som köper miljöbilar är 5% intresserade av att miljön blir bättre, de andra 95% skaffar miljöbil för att det är ekonomiskt gynnsamt för förmånsvärdet och med detta den egna plånboken, då kör man säkert gärna runt med lite mer hk bara det står "DRIVe" på bakluckan
Men just denna motor är ju snål och därmed bra för miljön. Om man skaffar den 50% för miljöns skull och 50% för förmånsvärdet, är inte det ok:)

Idag läste jag nya Autobild och C30 DRIVe vann (igen) över Golf Blue Motion och A3 när det gäller förbrukning.

Tänkte främst om man får någon bestraffning vid inbyte, typ ökat slitage -10 000 kr.
PH

Re: Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 14:28
av VolvoB20
perhall skrev:Nu vill kunderna att man ska ha en miljöbil... ja, det är åtminstone bra att ha en miljöbil (så kan man ha en som inte är det).
Man kan väl köpa "Drive" loggan och 1.6 märket och limma på en T6a så blir kunderna man besöker nöjda :D

Re: Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 14:57
av Gurra82
VolvoB20 skrev:Man kan väl köpa "Drive" loggan och 1.6 märket och limma på en T6a så blir kunderna man besöker nöjda :D
:D :D :D :-)-)

Re: Chippad/Optimerad/Uppgraderad DRIVe 109 hk

Postat: mån 19 apr 2010, 15:23
av perhall
VolvoB20 skrev:
perhall skrev:Nu vill kunderna att man ska ha en miljöbil... ja, det är åtminstone bra att ha en miljöbil (så kan man ha en som inte är det).
Man kan väl köpa "Drive" loggan och 1.6 märket och limma på en T6a så blir kunderna man besöker nöjda :D
Grymt bra idé - "vilken löjlig kille, dubbla utblås på en 1,6!!!" (lite som en 2,5T med BSR-dekal, sänkt, i grannkvarteret med 205-60-16 och spoilerkit)
PH