Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#382654
Känner redan innan jag skriver detta att jag ångrar mig.

Men... Varför ska jag behöva sitta och försvara mig för att jag under mina senaste 3 år har haft dessa lasthållare och trivts alldeles förträfflig med dom, så mycket att jag vill ha dom igen. Varför?
Jo:
- Kan ha dom på året om utan att det drar speciellt mycket mer i soppa
- Bättre ljudkomfort, låter inte lika illa som vanliga tattarrör
- har alltid lasthållare tillgängliga för spontaninköp av längre föremål
- slänga på årorna till båten utan att behöva meckka
- snygga

Så för att sammanfatta, jag ställde en helt enkel rak fråga i (förhoppningsvis) rätt forum för att få en massa dravel om skjortor och annat för mig helt ointressanta syrligheter om mina tillbehörsval tillbaka.

//
#382691
Jag håller med jiha fullständigt!

De böjda är ju oändligt mycket snyggare än den gamla raken typen så självklart vill jag ha sådana på min snygga bil!

Och jag har kört både dörrar, parkett, lister och you name it, på mina böjda bågar - fungerar alldeles utmärkt. Och takboxarna med gripklor fungerar perfekt de också.

MVH

//Mr T
#382698
Många personer idag handlar bara prylar för att det är snyggt utan att tänka efter om det faktiskt funkar också. Mitt enda syfte var bara att väcka den tanken att det faktiskt kan vara ganska opraktiskt med böjda takbågar lite beroende på vad man nu ska använda dom till.

Tycker det är högst relevant? Eller så kanske det här är en klubb för inbördes beundran där man bara söker ett dunk i ryggen av beröm?
#382703
bilgalen skrev:Många personer idag handlar bara prylar för att det är snyggt utan att tänka efter om det faktiskt funkar också. Mitt enda syfte var bara att väcka den tanken att det faktiskt kan vara ganska opraktiskt med böjda takbågar lite beroende på vad man nu ska använda dom till.

Tycker det är högst relevant? Eller så kanske det här är en klubb för inbördes beundran där man bara söker ett dunk i ryggen av beröm?
:?:

Tror du verkligen på fullaste allvar att jag söker ryggdunkar och beröm för att jag undrar om det går att montera takbox på en lastbågevariant ?:-/ ?:-/

Nä, nu stänger jag min butik för ett bra tag framöver.
#382705
Nu skrev du ju alldeles nyligen att du haft såna här böjda bågar i 3år tidigare. Hade jag vetat det hade jag inte ens skrivit i den här tråden då du ju redan har erfarenhet av dem. Men för någon som inte haft böjda innan kan det kanske vara bra att få inputen att tänka till innan köp. Jag ser inte det konstiga i det alls.
#382754
jiha skrev:Känner redan innan jag skriver detta att jag ångrar mig.

Men... Varför ska jag behöva sitta och försvara mig för att jag under mina senaste 3 år har haft dessa lasthållare och trivts alldeles förträfflig med dom, så mycket att jag vill ha dom igen. Varför?
Jo:
- Kan ha dom på året om utan att det drar speciellt mycket mer i soppa
- Bättre ljudkomfort, låter inte lika illa som vanliga tattarrör
- har alltid lasthållare tillgängliga för spontaninköp av längre föremål
- slänga på årorna till båten utan att behöva meckka
- snygga

Så för att sammanfatta, jag ställde en helt enkel rak fråga i (förhoppningsvis) rätt forum för att få en massa dravel om skjortor och annat för mig helt ointressanta syrligheter om mina tillbehörsval tillbaka.

//
Detta inlägg ska tolkas som en fråga.

Finns det inte raka takräcken med samma profil som de böjda?
Om det finns, borde inte dessa i så fall:
-dra lika lite soppa som de böjda?
-ha lika bra ljudkomfort?
-vara snygga så de kan sitta på jämt?
-vara mer lastvänliga?

Eller finns det bara den gamla modellen som inte är strömlinjeformade om man vill ha raka!?
#1280819
Ska inte vara något problem med dom på en Packline som har ABS plast som är följsamt material. Har själv haft en Thule Atlantis 780 på böjda bådar utan problem. Kolla på denna sida så ser du en XC70 med Volvo takbågar och en Packline.
https://www.packline.se/car-brand/volvo/
Volvo-XC70-med-Packline-FX-OFFROAD-3-1.jpg
Volvo-XC70-med-Packline-FX-OFFROAD-3-1.jpg (71.98 KiB) Visad 378 gånger

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]