Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#416556
... Är dom kablarna jag hänvisar till i min tråd...
Fast jag kommer åt dom på ett enklare sätt 8) .

Under instbrädan ska du inte plocka nån ström, möjligen 1-2 A bakom radion men då är det konstantsröm med risk att tömma batt !!.
#416573
blådåren skrev:... Är dom kablarna jag hänvisar till i min tråd...
Fast jag kommer åt dom på ett enklare sätt 8) .

Under instbrädan ska du inte plocka nån ström, möjligen 1-2 A bakom radion men då är det konstantsröm med risk att tömma batt !!.
Ja - jag måste hålla med om att den beskriving du hade var busenkel blådåren! Att ta loss panelen på sidan tog mindre än en minut. Fördelen var sedan att man kunde löda på befintlig kabel och sedan dra den nya matningen "osynligt" hela vägen fram genom instrumentbrädan om man vill och dessutom på valfri sida av mittkonsolen. Dessutom blir det ju med automatik säkrat tillsammans med den vanliga "gigarettändar-uttaget" som är anpassat till högre strömuttag. Helt lysande enligt min mening. Dessutom lätt att felsöka om något skulle gå snett av någon anlening eller att återställa allt till ursprungsskick för den delen.
#416856
blådåren skrev:... Är dom kablarna jag hänvisar till i min tråd...
Japp, vill bara visa att ditt tips är bra, då även Volvo själva hämtar extraström där, och som någon annan skrev, där borde man kunna hämta ut lite kräm utan problem
#493881
Tack Racetwin2 för ett synnerligen bra tips :D

Jag handlade följande på Clas Ohlson:
34-8918 6ml. Power Epoxy Loctite Snabbhärdande 49:-
36-3901 Förlängningskabel 2,3 m 59:-
32-1760 Mobiltelefonhållare 49:-

Fungerade perfekt. Ström tar jag via förlängningskabeln från uttaget som finns i baksätet och lyckas på så sätt dölja kabeln rätt så bra. Allt som allt tog det bara ca 20 min att göra alltihop från uppackning till montering (minus härdningstiden). Billigt blev det också.

Tycker att GPS:en sitter mycket bra (bra vinkel och framför allt lättåtkomlig) och jag slipper ha den uppe i rutan - där den var hyfsat ivägen och där jag knappt nådde den förut.

Förresten, är det någon som vet om baksätesuttaget alltid ha ström eller blir det strömlöst när man stänger av bilen? Glömde att kolla det...

.
#501563
Någon som vet var man får tag på lös sugplatta? har en Garmin Nuvi men ingen sugplatta tyvärr. Och denna lösning verkar vara i min smak.
/Håkan
#501579
hakank skrev:Någon som vet var man får tag på lös sugplatta? har en Garmin Nuvi men ingen sugplatta tyvärr. Och denna lösning verkar vara i min smak.
/Håkan
Garmin original finns bl.a. på CyberPhoto: http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=FASTEplatta
Dom kommer i 2-pack. Tyvärr är dom fjantigt dyra att köpa...

Fast, om man ändå ska limma fast plattan, kanske det går att få tag på något liknande till en billigare peng på någon biltillbehörsfirma eller Clas Ohlson eller nåt???

.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]