Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#508855
Rapport om hurvida den passar kommer när jag fått hem den. Passade förresten på att beställa en ny sugkopp på samma ställe också. Kostar nästan ingenting så det är ju värt att prova. Tyvärr så brukar man få vänta ganska länge på leverans med vanlig post. Dessutom verkar det var nån extrafördröjning pga ökad säkerhet i Honkong. Senast försändelsen därifrån tog ca 4 veckor. Men jag återkommer som sagt med rapport.

/Håkan
#515766
Tack Racetwin2 för ett bra tips. :idea:
Jag har monterat min GPS idag, följde din instruktion.
Bra resultat, snabbt och smidigt. :D
#517178
Kan meddela att denna passade i GPS delen till Garmin: http://cgi.ebay.com/VENT-MOUNT-HOLDER-G ... 2c5baabb63
Har inte hunnit prova att fästa den i ventgallret ännu. Men det ser mellan tummen och pekfingret ut att funka. Provar i helgen.
Det tog nästan 4 veckor att få den i brevlådan. Å andra sidan kostade den bara $2.59 = ~16 kronor.
/Håkan
#517209
Den kommer garanterat att funka. Som du ser är det EXAKT samma grundfäste som det jag använde. Det sitter helt perfekt även i den del som är avrundad dvs mot själva nederdelen av ventilgallret som du kan se tidigare i tråden.

Hur betalade du på E-Bay? Kort?
#517351
Betalade med PayPal. Just den "shoppen" tog dessutom bara PayPal.

/Håkan

(PS. Köpte en ny "suction cup" för samma pris på samma ställe eftersom min gamla inte längre funkar något vidare. Kan kanske vara ide att ta en sån samtidigt om man ändå "har brallorna nere" och har för avsikt att flytta GPS:en till annan bil då och då. DS.)
#518559
Kan meddela att fästet som köptes på Ebay (länk ovan) funkar alldeles utmärkt. Tack för ett bra förslag till montering Racetwin2!

/Håkan
#520599
Jag har köpt ett sånt där fäste nu, men "den lösa sugplattan som följer med navigatorn" fick inte jag med någon när jag köpte min navigator. Har tittat på Clas Ohlssons och netonnets hemsidor utan att hitta någon samt varit in på Kjell & Co och Teknikmagasinet och frågat efter en sådan men ingen har.

Hittar däremot här http://www.dustinhome.se/pd_5010237169.aspx men betala frakt för det där... Vore bättre med en fysisk butik :)

Någon som vet vart jag kan köpa en?
#520605
Hej Brainy! Mediamarkt och de flesta elektronikhandlare har det. Iaf Garmins plattor men det spelar ju ingen roll vilket fabrikat det är på plattan. Det är grymt noga att inte repa den då du monterar så vänta med att riva av skyddsplasten tills du är klar.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]