Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DEriksson
Hej Var idag inne och kikade på ny bil Byggde ihop en 2,5Ft buisness summum silver metallic med herrgårdspkt2 och stereo High performence fick ett pris på 329.400kr är detta ett bra pris eller kan jag göra mer på det inget inbyte heller och privatköp
/Daniel
av JHg
Normalt kan man pruta 9-10%. Det beror på om bilen är en "kampanj bil" som redan Volvo satt ner priset på till åf. Men allt du väljer till borde du kunna få ca 10% på.

Själv har jag beställt en V70 2.4D med "nästan allt". Pris på "bygget" i volvocars.se: 456200
Pris hos handlare: 376000

Volvo V70 II 2,4D Business Summum
Växellåda Automat AWTF-80 SC
Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II,
Teknikpaket S80/V70/XC70,
Driver Support paket
RTI - Navigationssystem,
Nivåsensor till larmet,
Sub woofer bak,
Parkeringshjälp fram/bak,
Nyckelavst. kr-kudde pass,
Blåtands handsfree,
Tidur för tillsatsvärmare,
Nivåreglering automatisk,
Hastighetsberoende servo,
Textilmattor Offblack R-design,
Drag delbart med nivåregl,
Interiörpaket kupé och lastrum,
Skyddsgaller i stål med gasfjäder,
Stänkskydd bak,
Tunnelmatta Offblack
Användarvisningsbild
av Lilja
JHg skrev:Normalt kan man pruta 9-10%. Det beror på om bilen är en "kampanj bil" som redan Volvo satt ner priset på till åf. Men allt du väljer till borde du kunna få ca 10% på.

Själv har jag beställt en V70 2.4D med "nästan allt". Pris på "bygget" i volvocars.se: 456200
Pris hos handlare: 376000

Volvo V70 II 2,4D Business Summum
Växellåda Automat AWTF-80 SC
Herrgårdsvagnpkt 2 V70 II,
Teknikpaket S80/V70/XC70,
Driver Support paket
RTI - Navigationssystem,
Nivåsensor till larmet,
Sub woofer bak,
Parkeringshjälp fram/bak,
Nyckelavst. kr-kudde pass,
Blåtands handsfree,
Tidur för tillsatsvärmare,
Nivåreglering automatisk,
Hastighetsberoende servo,
Textilmattor Offblack R-design,
Drag delbart med nivåregl,
Interiörpaket kupé och lastrum,
Skyddsgaller i stål med gasfjäder,
Stänkskydd bak,
Tunnelmatta Offblack
Hur kunde priset droppa 80 papp? Tycker det verkar rätt rejält prutat det där :P
av JHg
Japp, köpte min förra bil hos samma handlare.
De andra handlarna kunde inte följa. Bemötandet och servicen jag har fått har varit klanderfritt. Så jag tror att jag gjort en hyfsad affär.
Användarvisningsbild
av Guligan
Businessbilarna är mer "nettoprissatta", och därmed mindre prutmån. Förmodligen för att förmånsvärdet skall se trevligare ut för tjänstebilister.
av Mrks
Jag fick min droppad från 373 till 329.

12% borde vara "enkelt" att få i dessa tider. Bara ge ett papper till säljaren på allt du vill ha. Säg att du fått 10% på ett annat ställe och fråga om han vill vara med.

Att sälja en bil med rabatt utan att behöva lägga ner nån större energi lockar alla säljare. inkl. mig.

Har förövrigt jobbat 8 år på Bilia. Sen bytte jag branch, och nu skulle jag aldrig få för mig att köpa en bil där.
Sen jag slutade har ställena blivit skit! dålig service och utsugarmentalitet...
Användarvisningsbild
av Guligan
DEriksson skrev:Hej Var idag inne och kikade på ny bil Byggde ihop en 2,5Ft buisness summum silver metallic med herrgårdspkt2 och stereo High performence fick ett pris på 329.400kr är detta ett bra pris eller kan jag göra mer på det inget inbyte heller och privatköp
/Daniel
Har det blivit något köp ännu?
av Amli
Mrks skrev: Har förövrigt jobbat 8 år på Bilia. Sen bytte jag branch, och nu skulle jag aldrig få för mig att köpa en bil där.
Sen jag slutade har ställena blivit skit! dålig service och utsugarmentalitet...
Har det verkligen blivit sämre? Inte bara det att du ser det med andra ögon nu och ser det för vad det egentligen är...
Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]