Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrZ
#295084
Hej

Jag har inte glömt er, Dustin hadde felmärkt sina grejer så det har varit en del strul med leveransen. Under mellantiden har man haft tid att googla lite på nya kartor etc samt köpt ett SD kort som jag skall prova ;)

Återkommer med bilder på installationen senare
Användarvisningsbild
av len
#295202
Dialect i Täby gör kanonmontage. Dom monterade både GPS, handsfree och kameravarnaren med helt dolda kablage
av blådåren
#295294
trestads mobiltelefoner i uddevalla är lika vassa, (jag som monterar :P )
av MrZ
#296363
blev inte bra att dra till extra ziggutaget, kan man få ström från andra (förar) sidan istället nånstans, alternativt från motorrummet in under panelen över broms/koppling?
av blådåren
#296387
Vad var det som inte var bra?, att det inte var snyggt med kabel över halva bilen eller att uttaget "vaknar" först med tändn på?.
Du skulle ju kunna ta strömmen i kontaktstycket på sidan i konsollen,det som matar bakre uttaget, det är bara att löda på ett "cigguttag på sladd" och ta fram det på din sida konsollen!.
Eller ja "bara och bara" vet inte hur sugen du är på att pilla med en så ny bil med garantier och allt :???: .
av blådåren
#296459
Brrr, samlar mej för att inte få krupp.....
KÖP INGA STRÖMTJUVAR eller SKARVKLÄMMOR :evil: :evil: :evil:
Dessa små satans tingestar är inget annat än en fabrikstillverkad glappkontakt tillverkad av mörkrets uppfinnare lucas.....

Så... lugnare nu :) , har tappat räkningen på larm och annan utrustning som folk köpt och pillat dit själva, kommer in och klagar på vad för skit vi sålt då "allt/inget funkar ibland", tar in bilen eller vad det nu är och var hittar man.....
Strömtjuvar... efter en stunds sanering/bortplockning av dessa och lödande av till hälften avklippta kablar (det är så dom funkar..) så funkar det plödsligt som det ska.

Skala av plastisoleringen på kabeln utan att klippa av ledaren, linda runt kabeln du ska ansluta, löd, och avsluta med lite vulkband (inte eltejp, den lossnar efter ett halvår ca!!)

Menar att du ska ta strömmen här
Bild
Bild

Att få ut kabeln där pilen pekar på din bild är inga problem men då måste konsollen isär :wink:
Senast redigerad av 1 blådåren, redigerad totalt 0 gånger.
av markgard
#480394
Någon som fått gps monterad snyggt på vänster sida om ratten? Finns det något smidigt ställe att ta ström på den sidan, utan att göra någon åverkan på bilen (V70 II)?
Användarvisningsbild
av consensus
#480403
Öppna luckan på vänster sida om instrumentpanelen (den som syns när man öppnas förardörren). Dit kan du lägga ett löst 12V-uttag som du matar från lämpligt ställe. Detta är enklare på passagerarsidan där det sitter en säkringsdosa ovanför fotutrymmet.

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och e[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger p&ari[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser det […]

Det var i något högre hastigheter ljud[…]