Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1092257
Ilduce77 skrev:Vad kostade den?

Vilka modeller har ni monterat på? Bara v70? Jag har en XC60 MY16. Någon som testat på en sådan?
Kostet 55€ da jeg kjøpte i slutten av mai. Har det installert på min XC70 MY15, fungerer feilfritt. Se video tidligere i tråden.

Selger skriver som følger: "The device works on cars XC60, V70, XC70 with a hydraulic drive (up to MY2012) and an electromechanical drive (starting from MY2012 onwards).".

Vil derfor tro at det fungerer på din bil og, men det kan selger helt sikkert svare på når han får bilens VIN.
#1092323
chasba skrev:
Ilduce77 skrev:Vad kostade den?

Vilka modeller har ni monterat på? Bara v70? Jag har en XC60 MY16. Någon som testat på en sådan?
Kostet 55€ da jeg kjøpte i slutten av mai. Har det installert på min XC70 MY15, fungerer feilfritt. Se video tidligere i tråden.

Selger skriver som følger: "The device works on cars XC60, V70, XC70 with a hydraulic drive (up to MY2012) and an electromechanical drive (starting from MY2012 onwards).".

Vil derfor tro at det fungerer på din bil og, men det kan selger helt sikkert svare på når han får bilens VIN.
Tackar!

Jag är så otroligt dålig på YouTube och lyckas inte få fram hans mailadress. Har du möjligtvis den? :)

55 euro är det klart värt. Fick du det att fungera direkt? Var det svårt att installera? Ser ju enkelt ut om man följer stegen i videon.
#1092325
Null problem, jeg sender deg mailadressen på PM. :)

Installasjonen var meget enkel, jeg tror det tok meg 20 minutter eller noe. Det følger med et installasjonsdokument, steg for steg. Kan legge ved lenken i PM!
av calisto2011
#1111901
Ilduce77 skrev:
chasba skrev:
Ilduce77 skrev:Vad kostade den?

Vilka modeller har ni monterat på? Bara v70? Jag har en XC60 MY16. Någon som testat på en sådan?
Kostet 55€ da jeg kjøpte i slutten av mai. Har det installert på min XC70 MY15, fungerer feilfritt. Se video tidligere i tråden.

Selger skriver som følger: "The device works on cars XC60, V70, XC70 with a hydraulic drive (up to MY2012) and an electromechanical drive (starting from MY2012 onwards).".

Vil derfor tro at det fungerer på din bil og, men det kan selger helt sikkert svare på når han får bilens VIN.
Tackar!

Jag är så otroligt dålig på YouTube och lyckas inte få fram hans mailadress. Har du möjligtvis den? :)

55 euro är det klart värt. Fick du det att fungera direkt? Var det svårt att installera? Ser ju enkelt ut om man följer stegen i videon.
Senast redigerad av 1 calisto2011, redigerad totalt 0 gånger.
av calisto2011
#1111903
NotoriousOLW skrev:Jag lyfter en gammal tråd, hoppas det är ok.

Jag prenumererar på en Volvo-kanal på Youtube där en gubbe gör små fina och informativa filmer. Senast släppte han en där han monterar en manick så att luckan kan stängas med hjälp av öppna-knappen, både på fjärr och instrumentpanel. Det verkar som att han dessutom säljer manicken, sannolikt till god förtjänst (jag har inte skickat prisförfrågan än). Undrar vad det är för något han använder och om det kanske finns tillgängligt på eBay för noll och inga pengar?

Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant för nån? Själv hade jag gärna haft en sådan lösning men priset kan ju vara ett problem. Jag ska ta och skicka en prisförfrågan och återkommer.

Här ser ni instruktionsfilmen:


Edit:
Jag fick ett autosvar, inkl Word-instruktion på ett Dropbox-konto:

"The device works on cars XC60, V70, XC70 with a hydraulic drive (up to MY2012) and an electromechanical drive (starting from MY2012 onwards).
The cost of the device 55 euros. The price includes shipping with track number.
If you want to buy a device that let me VIN number.

Now the device is not available.
When the device is available, I will contact you and let you know how you can make a payment."
Senast redigerad av 1 calisto2011, redigerad totalt 0 gånger.
av calisto2011
#1111920
NotoriousOLW skrev:Jag lyfter en gammal tråd, hoppas det är ok.

Jag prenumererar på en Volvo-kanal på Youtube där en gubbe gör små fina och informativa filmer. Senast släppte han en där han monterar en manick så att luckan kan stängas med hjälp av öppna-knappen, både på fjärr och instrumentpanel. Det verkar som att han dessutom säljer manicken, sannolikt till god förtjänst (jag har inte skickat prisförfrågan än). Undrar vad det är för något han använder och om det kanske finns tillgängligt på eBay för noll och inga pengar?

Jag tänkte att det kanske kunde vara intressant för nån? Själv hade jag gärna haft en sådan lösning men priset kan ju vara ett problem. Jag ska ta och skicka en prisförfrågan och återkommer.

Här ser ni instruktionsfilmen:


Edit:
Jag fick ett autosvar, inkl Word-instruktion på ett Dropbox-konto:

"The device works on cars XC60, V70, XC70 with a hydraulic drive (up to MY2012) and an electromechanical drive (starting from MY2012 onwards).
The cost of the device 55 euros. The price includes shipping with track number.
If you want to buy a device that let me VIN number.

Now the device is not available.
When the device is available, I will contact you and let you know how you can make a payment."
Jag köpte min här ifrån
http://www.shpock.com/i/V-WQJNTpJncUi0W0/?lft=

Funkar hur bra som helst
#1111922
Känns spontant som att du har någon anknytning till företaget, med 4 inlägg så tätt inpå varandra...

Reklam, reklam, reklam... :-(O)
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

@lennarte , Nu har jag monterat nya givaren och[…]

Bakaxel Duett (Äkta EPA) utväxling

Nu får man leta i det bakre arkivet är […]

Däck tryck

Detta gäller V60 från årsmodell 2[…]

S80 T6 AWD -08

Hej igen Artnummer: SA23030911. Menar jag fick 20%[…]