Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Froggen
#236820
Hej!
Är det någon som vet varför dörrlåsen fryser.
Det verkar inte hjälpa med att spreja låsen, eller?
Är det fett som fryser, microbrytare?
Vad har volvo för åtgärder för detta?
Hör av er!
//Froggen
av JK24T
#236906
Problemet har funnits sen 2007 års modeller. Då skyllde man på fel fett i låset vid monteringen, alla dörrsidor demonteras och låset smörjs med "rätt" fett.
Tydligen löser inte det problemet eller så var det fel fett igen.
#237078
Så var det dax igen...
-2 och höger bakdörr trilskas, extremt irriterande.
Hur gör man, går det att låsa bilen och lämna den?
När vi provkörde V70 i Sälen förra året så hade samtliga bilar detta problem med dörrlås som fryser.
Den stackars personalen som stod där var nog rätt less på på att folk påpekande felet för dom.
Och det fantastiska är att vi köpte en Volvo för 300" i allafall hur korkat är inte det...
Finns det en lösning på problemet.
//Froggen
#237109
Hej,

Samma sak råkade jag ut för i helgen samt i måndags. Ringde Bilia som tog in bilen dagen efter. Fick hyrbil under tiden. Nu skall det förhoppningsvis vara löst. Jag har iaf inte märk något ännu.

/Marcus
#237811
För att besvara frågan om bilen går att låsa och larma så är svaret NEJ!
Jag blev fullständigt skogstokig när det hände mig. Kunde inte lämna bilen utan det var bara att packa in allihopa och åka hem igen. Efter nån timma tinade låset och det gick att låsa och larma bilen igen.

Förra vintern var lösningen som ni sade att byta fett men eftersom det inte var en permanent lösning bad jag min verkstad titta på det vid servicen för ett par veckor sedan men det fanns enligt dem ingen ny lösning.

Så har någon fått en annan lösning än bara byte av smörjfett är jag intresserad av att veta vad de gjort så jag kan få samma botemedel för min bil.
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]