Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
#234943
Nu äntligen har jag hittat en källa till knirrande och knarrande i min bil. Det kommer bara vid vissa temperaturer, vissa underlag och i vissa hastigheter men är grymt irriterande. Grymt svårt att höra var vibrationer kommer från under tiden man kör, har hela tiden trott att det varit A-stolpen på höger sida som vibrerat, men nu har jag lokaliserat det till backspegeln.

Det är någonting i den som ligger och vibrerar mot skalet, ställer jag om den så den pekar rakt upp i taket blir det tyst, likaså då man ställer den rakt ner. Frågan lyder, någon som vet vad det kan vara, kan jag lösa det själv, hur får man loss spegeln eller skall jag ägna en halv dag åt att lämna in bilen för en sån struntsak?

Tackar på förhand !

// Nex
Användarvisningsbild
av Nexus6
#235092
Hehe, som du säger, risken är ju som alltid att man bryter sönder nån plastpryl eller dylikt då man skall "känna" på grejjorna lite, lagen om all djävulskap. Orkar bara inte lämna in bilen igen, får vänta till service.

Skall testa och se om man kan sätta dit någon tungt på baksidan med dubbelhäftande tejp tills nästa service för att se om man kan ändra resonansen något på spegeln.

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]