Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#233483
Är det så ???, i så fall måste detta vara bra pinsammt. Man släpper en ny modell, med bara ETT!! motorlaternativ. Måste väll Volvo vara först i världen med?

http://www.automotorsport.se/news/16200 ... olvo-xc60/

Så är dessa lika nu?,

I så fall kan man lika bra köpa en 2.4D och Chippa. Xc60 ska ändå chippas.... :???:


ps och ni som tror världen går under om man chippar behöver inte kommentera.... :D
Senast redigerad av 2 wide, redigerad totalt 0 gång.
#233490
Det är samma motorer med olika styrning precis som förut, den nya D5an har ju inte kommit ut officiellt ännu, är chippet testat för den nya eller gamla D5an?
-
:idea: Garanti på motor/drivlina lär du inte ha kvar om du chippar. :idea:

Jag ska inte kommentera mer om chipsets för/nackdelar :mrgreen:

/Kalle
Användarvisningsbild
av wide
#233500
~Kalle~ skrev:Det är samma motorer med olika styrning precis som förut, den nya D5an har ju inte kommit ut officiellt ännu, är chippet testat för den nya eller gamla D5an?
-
:idea: Garanti på motor/drivlina lär du inte ha kvar om du chippar. :idea:

Jag ska inte kommentera mer om chipsets för/nackdelar :mrgreen:

/Kalle
Ok, samma motor. Men var det inte så förut att man inte kunde på den 6 växlade automaten till 2.4D?

Man få ju återställa bilen vid tillfälle, om det nu mot alla odds skulle misstänka trim. Sen tecknar man självklart BSR extra försäkring som säkerhet....
#233504
Nu har jag kollat lite på BSR:s hemsida och dessa siffror är inget unikt för XC60 , utan du får samma effekt vid trimning av S80 2,4d, D5 , V70 2,4d, D5 osv

ps tycker du inte tråden borde ligga under Motorrenovering och trimning istället? :wink: ds
Användarvisningsbild
av wide
#233514
~Kalle~ skrev:Nu har jag kollat lite på BSR:s hemsida och dessa siffror är inget unikt för XC60 , utan du får samma effekt vid trimning av S80 2,4d, D5 , V70 2,4d, D5 osv

ps tycker du inte tråden borde ligga under Motorrenovering och trimning istället? :wink: ds
Nää för där är det ingen som läser.... :???: .

Sen är frågan egentligen inget om trim, utan om hur bilarna är specificerade. Alltså en allmänn fråga om Xc 60... :D
Användarvisningsbild
av CarMan
#233539
det är samma hårdvara ja.

när det gäller trimning så klömer ånga bort att volvo själva strypt motorerna till max vad drivlinan klarar...
#233543
CarMan skrev:
när det gäller trimning så klömer ånga bort att volvo själva strypt motorerna till max vad drivlinan klarar...
till exempel på de mindra bilarna med D5 automat, likväl erbjuder de trim till denna kombination..

/Kalle
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)