- fre 14 nov 2008, 17:13
#233757
Önskar att jag också kunde vänja mig vid växlingarna i låg fart.....
Tja, FT:n är ju ingen raket men jämfört med dieselalternativen så är den klart rappare. Det är ju bara att läsa i broschyren, titta på effektkurvorna eller köra om två långtradare på en landsväg.
Hade gärna köpt T6 men min säljare sa att han inte ville sälja en till mig för då kanske han måste byta in den också....
Förbrukningen är dock väldigt hög. Man får trösta sig vid de frekventa tankstoppen med att man gör en god miljögärning.
Mvh
Arese
bult skrev:Tja jag märkte oxå av det när jag testade en automat men valet föll ändå på en och efter ett tag så märker jag inte av det.Hej
Dock skulle valet aldrig falla på en 2.5 FT då jag upplevde den motorn som väldigt seg och orkeslös. Sen förbrukningen ska man ju inte tala om, jisses... :shock:
Önskar att jag också kunde vänja mig vid växlingarna i låg fart.....
Tja, FT:n är ju ingen raket men jämfört med dieselalternativen så är den klart rappare. Det är ju bara att läsa i broschyren, titta på effektkurvorna eller köra om två långtradare på en landsväg.
Hade gärna köpt T6 men min säljare sa att han inte ville sälja en till mig för då kanske han måste byta in den också....
Förbrukningen är dock väldigt hög. Man får trösta sig vid de frekventa tankstoppen med att man gör en god miljögärning.
Mvh
Arese
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017