Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bylle
#231306
Vore trevligt om denna växling var konfigurerbar via bilmenyn, t.ex. auto, ljus resp mörk.
Användarvisningsbild
av kave
#231466
I detta avséende ligger V70II ljusår efter de Audibilar jag ägt tidigare. Där kan man inte notera att ljuset faktiskt går upp och ner i ljusstyrka. Som andra påpekat är det grymt störande och osnyggt att temp/radio displayen växlar 1 gång per minut mellan ljusstark vit bakgrund och svag svart bakgrund.
av Amli
#231483
kave skrev:I detta avséende ligger V70II ljusår efter de Audibilar jag ägt tidigare. Där kan man inte notera att ljuset faktiskt går upp och ner i ljusstyrka. Som andra påpekat är det grymt störande och osnyggt att temp/radio displayen växlar 1 gång per minut mellan ljusstark vit bakgrund och svag svart bakgrund.

Håller med. På min förra Audi tonade ljuset ner snyggt utan att man tänte så mycket på det. Jag gillar interiören rent generellt men just displayen känns sjukt 90-tal. Låg upplöst och inga färger. Bilden på bilen när man slår på stereon är så ful att jag stör mig på den varje gång jag ser den. Trist helt enkelt.
Men jag måste säga att funktionen är dock väldigt bra! Klart mer lättanvänt än Audis MMI eller framför allt BMWs Idrive.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#231682
Bowsnow skrev:Tycke för övrigt att det är synd att de inte har satt dit en lampa så som man har på BMW som lyser upp mittkonsolen.
Vid riktigt mörker så finns det såna lampor? Jag har då läst det.

/Kalle
av riha
#231747
På min bil så har både mätartavlorna och mittkonsol bytt färg. Dock är det endast mittkonsolen som byter färg i samband med dag/natt.

Jag skrev här i tråden i förrgår att när jag fick bilen så var mina mätartavlor svarta med vit text, 100 mil senare så skifta de till vit med svart text.
Nu, igår när jag satt mig i bilen 2000 mil senare så visar det sig att mätartavlorna är svarta med vit text igen. Jag vet inte vad det är som gör att det ändrar sig elelr om man ens kan ställa om det själv, dock så gillar jag faktiskt det bättre med svarta tavlor med vit text.

Jäkla mysko. Skall in med bilen på måndag för att fixa till lite sidospeglarna oh då skall jag fråga om detta. Det finns ju ingen info alls om det i handboken.
av Amli
#231751
riha skrev:På min bil så har både mätartavlorna och mittkonsol bytt färg. Dock är det endast mittkonsolen som byter färg i samband med dag/natt.

Jag skrev här i tråden i förrgår att när jag fick bilen så var mina mätartavlor svarta med vit text, 100 mil senare så skifta de till vit med svart text.
Nu, igår när jag satt mig i bilen 2000 mil senare så visar det sig att mätartavlorna är svarta med vit text igen. Jag vet inte vad det är som gör att det ändrar sig elelr om man ens kan ställa om det själv, dock så gillar jag faktiskt det bättre med svarta tavlor med vit text.

Jäkla mysko. Skall in med bilen på måndag för att fixa till lite sidospeglarna oh då skall jag fråga om detta. Det finns ju ingen info alls om det i handboken.
Låter verkligen konstigt. Det måste vara fel på dina mätartavlor för vit med svart text tror jag bestämt inte finns på någon S80/V70 II/XC70 II. Menar du att dom var vita med svart text även på natten eftersom du säger att det bara var mittkonsolen som bytte färg i samband med dag/natt?
av riha
#231874
Amli skrev:
riha skrev:På min bil så har både mätartavlorna och mittkonsol bytt färg. Dock är det endast mittkonsolen som byter färg i samband med dag/natt.

Jag skrev här i tråden i förrgår att när jag fick bilen så var mina mätartavlor svarta med vit text, 100 mil senare så skifta de till vit med svart text.
Nu, igår när jag satt mig i bilen 2000 mil senare så visar det sig att mätartavlorna är svarta med vit text igen. Jag vet inte vad det är som gör att det ändrar sig elelr om man ens kan ställa om det själv, dock så gillar jag faktiskt det bättre med svarta tavlor med vit text.

Jäkla mysko. Skall in med bilen på måndag för att fixa till lite sidospeglarna oh då skall jag fråga om detta. Det finns ju ingen info alls om det i handboken.
Låter verkligen konstigt. Det måste vara fel på dina mätartavlor för vit med svart text tror jag bestämt inte finns på någon S80/V70 II/XC70 II. Menar du att dom var vita med svart text även på natten eftersom du säger att det bara var mittkonsolen som bytte färg i samband med dag/natt?

Ja, det är jag rätt säker på faktiskt. Nu så är de svarta med vit text sen tre dagar tillbaka, igen. Föredrar dem såhär.


Får se om det uppstår igen eller inte.
Skall bli intressant och höra med teknikern på måndag iaf.
av erc
#231885
Bowsnow skrev:Tycke för övrigt att det är synd att de inte har satt dit en lampa så som man har på BMW som lyser upp mittkonsolen.
Min V70 2.0F Momentum MY09 har sådan belysning. BMW kallar det indirekt ledbelysning. Hade det i min E46 2004 (orange färgton). I Volvon är det grönt. Sitter en både fram och bak i takbelysningen.

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]