Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
#232170
Det la jag faktiskt märke till i min också, men jag trodde att det var någon form av indikeringsdiod för rörelsedetektorn till larmet som sitter i bakre taklampan, lyser den verkligen upp någonting nattetid?

Såg nu att det sitter en fram med, men de kunde varit lite starkare tycker jag för att göra någon egentlig nytta, eller?
Användarvisningsbild
av Nexus6
#232945
Nej, nu börjar jag bli riktigt irriterad på dessa små gröna lampor, nu tänker jag på dem varje gång jag sitter i bilen och det är mörkt ute. Är det någon som vet om dioderna sitter där för att lysa upp eller har de någon annan funktion?

Jag tycker de lyser på tok för svagt för att ha någon funktion, ljuset liksom drunknar i allt annat ljus i bilen så därför tycker jag att de måste ha någon annan funktion.

Någon som kan "sprida lite ljus" över ämnet?
#233012
Tänkte på det idag när jag körde. Dom lyser upp där böjen sitter. Alltså där den "flytande konsollen" böjer uppåt, framför växelspaken. Annars är det väldigt trevligt i Executive på natten, eftersom att den har lite andra trevliga lampor. Led-lampor i handtagen bland annat.
av Amli
#233026
Nexus6 skrev:Nej, nu börjar jag bli riktigt irriterad på dessa små gröna lampor, nu tänker jag på dem varje gång jag sitter i bilen och det är mörkt ute. Är det någon som vet om dioderna sitter där för att lysa upp eller har de någon annan funktion?

Jag tycker de lyser på tok för svagt för att ha någon funktion, ljuset liksom drunknar i allt annat ljus i bilen så därför tycker jag att de måste ha någon annan funktion.

Någon som kan "sprida lite ljus" över ämnet?
Jag tror det bara är en "mysbelysning". Det är inte meningen att lysa upp, bara ge ett behagligt sken på mittkonsolen.
Användarvisningsbild
av Nexus6
#233310
Lite så tycker jag med, kunde varit lite mer kräm i dem. Svågern har en VW Passat som är ett par månader gammal och där har de röda dioder för att markera mittkonsolen och det är riktigt snyggt faktiskt, det blir ett skönt sken i bilen men ändå inte så att det stör, ett behagligt sken.

Volvos lägger du knappt märke till, även om du vet att det finns där. Klart, om man drar ner instrumentbelysningen till min så framträder det kanske lite mer.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]