Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoperformance
På Volvo:s hemsida skriver man:

En värmereflekterande vindruta och sidorutor sänker temperaturen i bilen genom att filtrera bort en del av solstrålarna. Minskar risken att bli bländad av solen och förbättrar klimatet i kupén.

Jag undrar om man får både värmereflerkterade vindruta och sidorutor om man lägger till värmereflekterad vindruta för ca 2.200:-

Har någon valt detta och kan berätta om det är värt pengarna?
Användarvisningsbild
av Krollspell
Jag har det men det gäller inte sidorutorna. Nyttan med det är väl inte så enorm i vårt klimat så ska du inte söderut i europa så skulle jag nog inte satsa på det igen.

Många använder tydligen laser/radarevarnare vad jag förstår och med värmedämpande framruta så funkar dom inte, tänkvärt..
Användarvisningsbild
av Nexus6
Har hört att även vissa GPS:er kan ha problem med sådan frontruta... Jag har en bluetooth GPS till min telefon och i min fars Renault med värmedämpande ruta fungerar inte den då den ligger på brädan, man måste lägga den i ett sidofönster.

Kan ju hända att GPS-teknologin har gått lite framåt sedan jag köpte den iofs :lol:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
De flesta värmereflekterande glas innehåller ett metallsubstrat som effektivt blockerar radiovågor spm telefon, GPS, fartradar.

Många bilar har ett "hål" någonstans, tex bakom backspegen för placering av mobilantenn, GPS mottagare eller radardetektor.

Värmereflekterande glas i allmänhet, Bra om du bilar mycket i medelhavsområdet med gassande sol, men i sverige fattar jag inte vad det skulle vara bra för. Jag tycker man behöver motsatsen med ett glas som suger in värmen så det är lite varmt ock skönt i kupen utan att jämta behöva köra motor/kupevärmare innan start i Sveriges klimat.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]