Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av henka35
#229702
Klämde och kände lite idag på XC60. Faktiskt mycket positivt överaskad av bilen. Ser riktigt bra ut i verkligheten. Sedan var den större än jag hade förväntat mig. Faktiskt inte så mycket mindre än V70.

//Henrik
Användarvisningsbild
av henka35
#229703
matte1200 skrev:Var och kollade på demobilarna i veckan. Klart snyggare än jag mindes när jag kollade i våras på bilen. Känns kul att det börjar närma sig leverans (V49).

Positivt överraskad av storleken på både bagage och baksätesutrymme!

Håller på att beställa fälgar för vinterdäck nu. Ngt mindre än 17" funkar inte på XC60 upptäckte jag. 17" såg ganska små ut på momentumbilarna.
Du blir nog nöjd! :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas L
#229820
Hur bra blev XC60 designmässigt? Om man jämför med XC60 Concept som visades i början av förra året så tycker jag nästan att Volvo har "svenssonifierat" den lite för mycket. Ändå så är den nog mer lik konceptbilen än de flesta andra modeller. Vad tycker ni?

Bild
Bild


Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Nexus6
#229950
Grym jämförelse !

Som du skriver, så olik konceptbilen är den faktiskt inte, mest kofångare och baklucka som skiljer tycker jag det känns som. Den enda andra konceptbilen som mer eller mindre gått direkt till produktion designmässigt måste ju vara ECC'n som blev S80 en gång i tiden, eller?

Hoppas de håller kvar designen på nästkommande S60, då är jag mkt sugen på en sådan kan jag säga.
Användarvisningsbild
av Tomas L
#229983
Nexus6 skrev:Grym jämförelse !

Som du skriver, så olik konceptbilen är den faktiskt inte, mest kofångare och baklucka som skiljer tycker jag det känns som. Den enda andra konceptbilen som mer eller mindre gått direkt till produktion designmässigt måste ju vara ECC'n som blev S80 en gång i tiden, eller?

Hoppas de håller kvar designen på nästkommande S60, då är jag mkt sugen på en sådan kan jag säga.
Ja, det har hänt en hel del med fronten också, den ser lite "tunnare" ut. Lyktorna har ändrat form och ser mindre "aggressiva" ut. Men jag antar att det har att göra med förbättrad aerodynamik, så man ska väl inte klaga. Men intrycket av XC60 har gått från "WOW" till ""Jaså". Den ser dock bättre ut i verkligheten än på bild.

Bild

S60 Concept har en hel del gemensamt med XC60 koncept, kolla fronten! Räkna med samma förändringar när produktionsmodellen presenteras.

Bild
Användarvisningsbild
av Tomas L
#229985
JE Jr skrev:Det där är inget S60koncept, utan något som nån grafiker på nån biltidning knåpat ihop...
Det kan förklara likheten! Vi får väl se i januari då den "riktiga" konceptbilen presenteras.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]