Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#220563
Vilken modell är mest "användbar" XC70 eller XC60? Borde man ha väntat och köpt en XC60 istället. Har kört min XC70 II ca 3000 mil och är nöjd med bilen. Ändå sneglar man ju på den nya modellen XC60.

Vilka är de största skillnaderna?

Undrar

Henry
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#220567
Jag tycker att XC60 är mer underhållande att köra! Fräckare utseende, både på exteriört och interiört.

XC70 känns elegant/lyxig och XC60 känns mer sportig och vågad. Det är en smaksak vilken man föredrar!


Låter konstigt, men jag tror att XC70 kommer få den uppdaterade D5:an tidiagare än XC60 också, vilket kan vara en fördel för XC70. Även T6-motorn kommer ju hitta ner i XC70.
av Amli
#220608
Jag har inte kört XC60 men jag tror att XC90_Executives beskrivning stämmer ganska bra. XC60 lär vara mer underhållande att köra men tveksamt om den är lika bekväm som XC70.

Jag tror dock att utrymmena i XC70 är större. I alla fall bagage utrymmet.
Användarvisningsbild
av Tomas L
#220631
XC90_Executive skrev: Låter konstigt, men jag tror att XC70 kommer få den uppdaterade D5:an tidiagare än XC60 också, vilket kan vara en fördel för XC70. Även T6-motorn kommer ju hitta ner i XC70.
Vad menas med "uppdaterade D5:an"? Ny motor? (när?)
av Hanymo
#220643
jag har beställd XC 60 redan i April, men eftre jag har sett den i verkligheten avbeställd den direkt..!Det var mycket mindre inuti än jag trodde..!Smala stolar fram och back.Max 2 smala personer kan sitta bak.Baggaget var diffentivt mindre än XC70( 490 L) jämf med 550 L i XC 70. På utsidan ingen tvekan är XC 60 väldigt elgenat bil, men på insidan inte lika elegant som XC 70( inte lika ren) , i alla fall i smak..!
Bilen väger mera än XC70, vilket betyder att den dra mera soppa..!
När man tittar på Audi Q5 storleken, motorar, och S- tronic lådan ,förbrukning, pris inte minst imagen, så tveckat jag till XC 60, det blev XC 70 istället, mycket nöjd med valet.
Användarvisningsbild
av Appel
#220651
Hanymo skrev:jag har beställd XC 60 redan i April, men eftre jag har sett den i verkligheten avbeställd den direkt..!Det var mycket mindre inuti än jag trodde..!Smala stolar fram och back.Max 2 smala personer kan sitta bak.Baggaget var diffentivt mindre än XC70( 490 L) jämf med 550 L i XC 70. På utsidan ingen tvekan är XC 60 väldigt elgenat bil, men på insidan inte lika elegant som XC 70( inte lika ren) , i alla fall i smak..!
Bilen väger mera än XC70, vilket betyder att den dra mera soppa..!
När man tittar på Audi Q5 storleken, motorar, och S- tronic lådan ,förbrukning, pris inte minst imagen, så tveckat jag till XC 60, det blev XC 70 istället, mycket nöjd med valet.
2 st smala i baksätet??

Då har vi inte provsuttit samma bil!! Vi satt två st 85-90 "kilosar" i baksätet under provkörningen i Göteborg i helgen som var, då var det gott om utrymme kvar.
av Hanymo
#220662
Glömt säga , jag är 186 cm lång..!, jag tyckte att bakrestolarna var smala..!Det fanns då i samma ställe en V 70,där bakrestolarna var bättre i bredden i alla fall, dock ben utrymme i båda bilar nästa lika.
av dali
#220878
Man kan väl anta ett en eventuell uppdaterad D5 tidigast kommer till modellår 2010, dvs i någon gång i maj nästa år. Känns osannolikt att Volvo skulle byta ut en befintlig motor under pågående modellår.
av Amli
#220898
XC90_Executive skrev:Jag är 190cm +. Sitter utmärkt i baksätet!
Bara för att få en referens för oss som inte suttit i baksätet på en XC60, sitter du även utmärkt i baksätet på en V70 II/XC70 II?

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]