Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#234500
xoxo skrev:Här är svar från Volvo:

Hej Rene!

Tack för ditt mail.

Volvo Personbilar Sverige AB handlägger och reglerar ej reklamationer eller goodwill ärenden, utan detta handläggs och
bedöms av respektive Kundrelationsansvarig hos i första hand den återförsäljare ni köpt bilen av eller där ni normalt har
en relation och servar er bil.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen

PAG
Volvo Car Corporation
Dept. 12510/
SE40531 Gothenburg
Sweden

Telephone +46-020-948080
Fax +46-31-3252070
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org


Volvo. for life

Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556074-3089
-------

jag skickade svaret till försäljare
Kanske bilbyte?
Det kan jag faktiskt förstå om jag ska vara helt ärlig. Det ligger på återförsäljarnas ansvar sådana här ärenden tycker jag. Tänk om alla som har problem med sin Volvo skulle kontakta Volvo direkt. Skulle inte funka.
#234521
Amli, bilen har varit inne 3 eller 4 ggr, jag har talat med försäljaren minst lika många ggr.
Efter byte av displayen senast sa "verkstad" sa att om jag får samma problem så ska jag kontakta dem.
Vad gör ni då frågade jag?
Vi kan inget göra blev svaret, vi kan inte laga detta.
Vad tycker Amli att jag ska göra? Jag väntar på ditt svar, hoppas att du löser det!
#234531
Åker in och beställer tid för att kolla det, går ut till bilen och testar igen (alltså efter att jag varit inne vid disken för att beställa tid till koll av det) då funkar de och har gjort sen dess. Mysko.
Låter precis som för mig. Jag köper en bil. Åker i en dag, motorn låter som att den ska explodera. Jag går in
och bokar tid för reparation, samt att en person vill komma ut och lyssna vad det kan tänkas vara. Och då låter
det självklart inte. När personen sedan går in igen, och jag går ut och startar bilen... tror du inte att det låter
likadant igen då!? ;)
#234760
xoxo skrev:Amli, bilen har varit inne 3 eller 4 ggr, jag har talat med försäljaren minst lika många ggr.
Efter byte av displayen senast sa "verkstad" sa att om jag får samma problem så ska jag kontakta dem.
Vad gör ni då frågade jag?
Vi kan inget göra blev svaret, vi kan inte laga detta.
Vad tycker Amli att jag ska göra? Jag väntar på ditt svar, hoppas att du löser det!
Jag förstår och jag skulle bli helt vansinnig!!! Jag säger inte att det är rätt bara att jag förstår dem (Volvo Personvagnar). Jag skulle dra näven (hårt) i bordet och krävt att min återförsäljare löser det. Detta ska inte behöva vara ditt problem anser jag. Självklart har jag ingen lösning, det är upp till din återförsäljare och dig att hitta en sådan.
Att verkstaden ber dig som kund att kontakta Volvo direkt är pinsamt. Det är bara att dom inte vill ta tag i det själva och skjuter fram problemet. Dom ska lösa det, punkt slut.
Jag tycker inte att du ska acceptera något annat. Vad säger platschefen på din anläggning om ditt ärende?

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]