Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus6
#233501
Samma åtgärd som de gjorde på min, har inte hjälpt för mig tyvärr. Har mailat till dem och de verkar inte ha någon mer direkt åtgärd de kan ta så får leta vidare på nästa service.

:cry:


Tack för uppdateringen förresten och hoppas det funkar för dig !
av riha
#233595
Jag ar kvar problemet med fönsterhissarna. Det försvann ett tag, men har nu återkommit.

Precis som jag tidigare skrev så om man tittar noga nr man skickar upp fönstren så precis där de vänder och går ner igen så rör de sig lite i sidled, nästan som något tar emot lite, elelr blir trögare. Verkar som det utlöser klämskyddet.

Högst irriterande, speciellt om det regnar ute och man måste fightas med hissarna för att få upp dem.
av xoxo
#233811
icm är bytt men:
iPoden fungerar ej,AUXen är på istället och det går ej att skifta; jag måste stänga av motor och starta, då fungerar iPoden.....
Det verkar ha gått vidare, det. Rullande och omväxlande..
Skrev till V-o i Göterborg, berättar om svaret.
av Knasen
#233821
xoxo skrev:icm är bytt men:
iPoden fungerar ej,AUXen är på istället och det går ej att skifta; jag måste stänga av motor och starta, då fungerar iPoden.....
Det verkar ha gått vidare, det. Rullande och omväxlande..
Skrev till V-o i Göterborg, berättar om svaret.
Jag antar dom kommer att svara att det är mjukvaran som ställer till det, en vild gissning, är att den känslig för låg batterispänning?
av xoxo
#233829
Knasen skrev:Jag antar dom kommer att svara att det är mjukvaran som ställer till det, en vild gissning, är att den känslig för låg batterispänning?
Mjukvaran är V-o´s....
Att backvaranare slocknade hände redan innan iPoden kom in i bilen.

angående spänning vet jag inte vad du syftar på

Men, det är bara att fixa. Bilen ska väl fungera, antar jag.
Återkommer när V-o behagar svara..
av Knasen
#233848
xoxo skrev:
Knasen skrev:Jag antar dom kommer att svara att det är mjukvaran som ställer till det, en vild gissning, är att den känslig för låg batterispänning?
Mjukvaran är V-o´s....
Att backvaranare slocknade hände redan innan iPoden kom in i bilen.

angående spänning vet jag inte vad du syftar på

Men, det är bara att fixa. Bilen ska väl fungera, antar jag.
Återkommer när V-o behagar svara..
Vad jag syftade på vad volvo´s kanske svarar, som sagt en vild gissning, men att byta ICM för att grejorna inte startar tycker jag är ett onödigt jobb, istället skulle verkstaden gjort en utläsning och skickat resultatet till Volvo för utvärdering. Är nyfiken vad Volvo svarar.
Användarvisningsbild
av Nexus6
#234261
Dito kan jag säga, då har Volvo uppenbarligen bytt två ICM utan att fixat felet och då förstår jag att det går dåligt för företaget, tror ju inte bara det är våra två som bytts. Misstänker dock att Volvo inte gör det speciellt enkelt för killarna på sina verkstäder att lokalisera fel, då blir det nog ofta att man byter för att chansa.

Det ligger ju eventuellt någonting i det här med spänningen, min har gjort det sen den varit ny och även efter långturer då man har bra spänning i batteriet, men spänningsdippen som kommer när motorn drar på starten kanske kan få någonting att knasa ur. Väntar med spänd förväntan om du skulle få ett svar !

// Nex
#234351
Hej.

Jag ändrade rubriken så den bättre passar forumsreglerna. Som du ser så var det mycket enkelt att lägga till även vad som är problemen redan i rubriken.
Dock så tycker jag den såg ovanligt bra ut för att vara en "felaktig" rubrik så jag tycker vi ser mellan fingrarna med det och hoppas att du skriver något mer nästa gång ;)

Jag såg dessutom att du inte skrivit så många inlägg här på forumet så jag vill passa på att hälsa dig välkommen hit!

mvh
Anders
#234478
Här är svar från Volvo:

Hej Rene!

Tack för ditt mail.

Volvo Personbilar Sverige AB handlägger och reglerar ej reklamationer eller goodwill ärenden, utan detta handläggs och
bedöms av respektive Kundrelationsansvarig hos i första hand den återförsäljare ni köpt bilen av eller där ni normalt har
en relation och servar er bil.

Med vänliga hälsningar/Best Regards
Christoffer Moen

PAG
Volvo Car Corporation
Dept. 12510/
SE40531 Gothenburg
Sweden

Telephone +46-020-948080
Fax +46-31-3252070
[email protected]
http://www.volvocars.com
http://www.volvooceanrace.org


Volvo. for life

Registered Office Göteborg,Sweden
Registration No. 556074-3089
-------

jag skickade svaret till försäljare
Kanske bilbyte?
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]