Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av matte1200
Har i förra veckan beställt en XC60 med momentum. Funderar nu på summum. Har dock gillat T-texen som sitter i min V50 AWD och den får man inte ha om man tar summum. Hur känner ni inför läder/T-tex. Har 2 kids. Färgen blir vit.
Användarvisningsbild
av robbygg
Läderklädseln tycker jag är lättare att hålla ren. Jag har haft både textil och läder samt den kombinerade T-texen i både mörkt och ljust. Kan säga att jag för närvarande har den beiga T-texen i S40'n och det blir lätt skitigt och det ser tråkigt ut. Vill man tvunget ha ljus klädsel så ta läder, allra helst om man har barn. Sen får du ju med en massa annat godis när du tar Summun paketet. Jag valde Soft beige/Espresso brun läderklädsel G116 till min XC60 med svart ratt och svart växelspaksknopp, säljaren var dock inte säker på om det gick att göra så men det lär jag väl få reda på.

Menar du att du valde vit färg på bilen? Berätta mer om vad du valde till/motoralternativ alltid kul att höra!
Senast redigerad av 1 robbygg, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av matte1200
Japp, vit (solid) färg på bilen. Beslutade mig efter ha sett några bilder här på forumet från "segeltouren". Det var svart T-tex som står ordern (just nu..) Annars inga extravaganser. Allt drar iväg...

D5 Automat. momentum
Bälteskuddar
Nyckelavstängning
armstöd med mugghållare
Blåtandshandsfree
Elinfällbara backspeglar
High performance
Tidur
Sidescuff
Skidplate
Delbart drag
nåt mer var det väl åxå..
Användarvisningsbild
av Appel
I min första V50 MY04 så hade jag T-tec och ville egentligen fortsätta att ha det när jag beställde min V50 MY08 för jag trivdes med materialet. Men man är ju tvungen att beställa Summum för att få blanka rails mm mm, så jag beställde Summum och Cacao brunt skinn till min V50, och så här efteråt så undrar jag varför jag inte har haft skinn tidigare, det är mycket mer praktiskt! Jag kan tänka mig att det blir ännu bättre med små barn om det är tillåtet med godis och glass i bilen :D

Till min XC60 så har jag valt Soft beige/Espresso brunt läder. Jag är dock lite fundersam över att det finns ett tillval som heter beige rattkåpa, jag har glömt att fråga min åf om det, men jag tycker att det verkar konstigt om rattkåpan är svart om man har beige ratt.
Användarvisningsbild
av robbygg
Ja den vita färgen är läcker som attan... (http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 22&t=30134)
Valde du bort den främre kofångaren, i stylingkitet? Bara den gick lös på 4 200 kr plus att det är nog snyggare utan.

Funderat på vinterdäck än? Jag valde 17 tums fälgarna Segin med Michelin vinterdäck friktion.

Appel: Till Softbeige/ Espressobrun klädseln är det beige rattkåpa med beige ratt. Varför man kan välja till det beror nog på om man väljer textil klädseln där det ingår svart ratt med svart rattkåpa.
Användarvisningsbild
av Appel
robbygg skrev:Appel: Till Softbeige/ Espressobrun klädseln är det beige rattkåpa med beige ratt. Varför man kan välja till det beror nog på om man väljer textil klädseln där det ingår svart ratt med svart rattkåpa.
Lysande Tack, då är jag med i matchen!! :D
av Amli
Slå till på Summum tycker jag. Visst det är mycket pengar om man redan nått pristaket men det är klart värt den extra kostnaden! Bara för att få blanklist runt runtorna för att skryta att du har summum packetet om inte annat :wink: (det går nämligen inte att köpa löst)
I Momentum finns det som man "måste" ha. Visst, det är kanske inget man inte kan klara sig utan i Summum, men det ger klart det lilla extra för relativt liten peng.
Användarvisningsbild
av matte1200
Väljer jag summum och läder så blir det isf den bruna/beiga skinninredningen och jag är osäker på hur den passar med den vita utsidan.Sugen på tvåfärgad inredning med andra ord. Ställer backspeglarna in sig efter minnet i stolen på summum?

Vad fick du ge för vinterdäcken med dom 17"? komplett alltså?
Användarvisningsbild
av Appel
matte1200 skrev:Ställer backspeglarna in sig efter minnet i stolen på summum?
Jo, backspeglarna går på samma minne. Väldigt praktiskt om man är två förare på bilen, då kommer den ihåg stol och backspegel-inställning beroende på vilken nyckel du låser upp bilen med.

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]

efter inga svar här frågade jag chatgp […]