Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Dream on... Dels kommer det inte hända och dels bör det inte hända! Finns inte på kartan för regeringen att sänka denna skatt. Att sedan Kd var ute och cyklade i valrörelsen borde de snarare ha pisk för. Det var så populistiskt att man tog sig för pannan. Hur kan ett riksdagsparti göra en sådan otrolig missbedömning? Dessutom så är det i sak helt uppåt väggarna. Att regeringen skulle försöka sänka skatten för att kompensera världsmarknadspriset funkar ju inte. Skulle priserna fortsätta uppåt är ju skattesänkningen uppäten. Sedan nämner jag inget om miljön just nu. Den frågan har ju en viss betydelse också...

Skulle vara kul att höra hur mycket ni tycker det ska sänkas? Min känsla är att många tänker sig flera kronor då det kanske inte spelar så himla stor roll om man sänker skatten med 25 öre?
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Huvudet på spiken Primus.
Vi Volvo-ägare borde istället ha en namninsamling så att de i Torslanda börjar sänka våra bilars förbrukning istället. Det skulle ge mer effekt i våra plånböcker än en 25-öring på skatten......
Någon med lite websideskunskaper kanske kan fixa detta? Jag är iaf först i kön för att skriva under det.
Användarvisningsbild
av Guligan
Med tanke på de skenande oljepriserna så ni tänka er vad bara statens intäktsökning blir på den extra momsen som kommer in...
Användarvisningsbild
av tjotto
Det som vi inte borde tollerera är att man har moms på skatt!!! Detta borde bli förbjudet igen, har hört att det ändrades på en grundlag för att kunna ha denna dubbla skatt... Två skatter på produkten och så sedan en på inkomsten... och så undrar dom varför det förekommer svartarbete...

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......

Kom på det när jag hade fyrat av fr&ari[…]