Sida 1 av 6

2,5T Flexifuel

Postat: fre 01 feb 2008, 20:31
av Jensen
Om det är någon som är intresserad så går det nu att
beställa V70 samt S80 med 2,5TF motorn.
Bilarna levereras under början av kvartal 3 och säljs
som årsmodell 2009.

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: fre 01 feb 2008, 21:58
av wide
Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: lör 02 feb 2008, 10:49
av Moody
Jensen skrev:Om det är någon som är intresserad så går det nu att
beställa V70 samt S80 med 2,5TF motorn.
Bilarna levereras under början av kvartal 3 och säljs
som årsmodell 2009.
Bra för volvo, verkar vara en efterfrågan modell

Bygg din bil på volvocars.se är nere för underhåll...modellen kanske dyker upp där snart med andra ord

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: lör 02 feb 2008, 23:36
av DanneF
ja var o snacka me min återförsäljare (Bra bil väsby) ang V70 2.5FT och den skulle hamna på 288.900 som grundpris, vanliga 2.5T skulle utgå helt!

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 00:29
av XC90_Executive
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 01:46
av Fraz
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....
ja va mena han me d?.. Saab har ju kört etanol några år men -92?..

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 09:35
av Mats
Fraz skrev:
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....
ja va mena han me d?.. Saab har ju kört etanol några år men -92?..
Han menade nog att motorns grundkonstruktion presenterades -92 i Volvo 850.

Vad drar en 2.5FT i snitt? Serviceintervall?
Vad är vettigast 2,4D eller 2.5FT?

/Mats

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 09:46
av Steff 99
Vad drar en 2.5FT i snitt? Serviceintervall?
Vad är vettigast 2,4D eller 2.5FT?

/Mats[/quote]

Skall man se till förbrukning , så lär väl etanolbilen dra dubbelt mot vad 2,4D tar i förbrukning.
Bor man så till att man slipper trängselavgift och kan parkara gratis om man har en miljöklassad bil. så kan det vara en annan syn på val av bränsle.
mao så finns det inget rakt svar utan man får väga in sina egna förhållande

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 11:19
av wide
XC90_Executive skrev:
wide skrev:Hur F-n kan det ta så lång tid att släppa denna Etanol rova som kom -92????...Ja Volvo är inte snabba..
Va? Hur kan man skriva så mycket strunt i ett och samma inlägg frågar jag mig.....

Strunt?, tycker det bara är pinsamt att Volvo inte hinner släppa en etanol version av den 16! år "uråldriga" 5a när alla skriker efter etanol motorer.
Nu när den kommer så börjar man omvärdera entanol, och då kanske det inte är vad som gäller...

Är verkligen Volvo så sega i starten att man inte fattat vad folk vill ha?. Istället släpper man ner en 145hk Ford spis i denna tunga vagn....pinsamt..

Eller får man inte klaga på Volvo här?.. :lol:

Re: 2,5T Flexifuel

Postat: sön 03 feb 2008, 17:09
av henka35
Jag tror inte att volvo ville satsa på etanol men tvingades av ford att släppa sin gasbilsproduktion till förmån för just etanol.
Sedan tycker jag att etanolen inte är lösningen på CO2 problemet. Kan inte förstå att det inte finns någon diesel/el-hybrid på marknaden ännu! Det måste ju i CO2 synpukt vara det mest effektiva alternativet. Istället släpps alla dessa etonolbilar ut på löpandeband. Det är bara Toyota som med sin Prius står som ett vettigt alternativ. Varför släpper Toyota inte en bil med lite lastutrymme som tex. Avensis D4-D/EL-hybrid? För de har ju förmodligen tekniken för detta.
Ska bli mycket intressant de närmsta åren, för jag tror vi kommer att se trevliga diesel/el-hybrider på marknaden.
Tänk en V70 diesel plug-in, det skulle vara döden för de svenska mackägarna... :twisted: