Sida 1 av 2
stor besvikelse med min turbo!
Postat: tis 25 dec 2007, 20:54
av Bitez
Ingen nyhet för de flesta utav oss som har 2.5T, dock så tycker jag att nu börjar jag bli riktigt riktigt besviken.
När jag åker mellan 130-140km/h och stampar pedalen i botten, så händer ta mig f-n ingenting!!!!!!!!!!!! Herregud, med min 2.5TN (bla bla 10hästar bla bla) så hände myyyycket då det var planttan på mattan oavsett vilken hastighet jag körde i.
En reno clio skulle dra ifrån mig då jag ligger på 140km/h :(:(:(:(:(
*suck!* trött på att byta bilar, hade definitivt satsat på en T6 om pengarna fanns :(:(:(:(:(
Postat: ons 26 dec 2007, 00:04
av XC90_Executive
Postat: ons 26 dec 2007, 16:50
av Pachipachihand
Din motor är ju ner "trimmad" så gör det samma som volvo fast tvärtom-programera upp den igen så har du en bil som är rolig att köra.
Postat: ons 26 dec 2007, 22:53
av Guligan
Pachipachihand skrev:Din motor är ju ner "trimmad" så gör det samma som volvo fast tvärtom-programera upp den igen så har du en bil som är rolig att köra.
Nertrimmad...? Det är väl bara hos Volvo sådant händer?
Postat: ons 26 dec 2007, 23:54
av XC90_Executive
Guligan skrev:Nertrimmad...? Det är väl bara hos Volvo sådant händer?
För att den inte ska konkurrera med 3.2...
Postat: tor 27 dec 2007, 10:46
av tjotto
2.5T var menad att bara vara med ett tag på S80'n. Det var/är? nog tänkt att den skall ersättas av något annat för att täcka upp luckan för den gamla 170 hk... kanske denna...
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54525 .
Nu blir den nog kvar eftersom den kommer med etanol, men volvo säljer nog bara 2.5FT efter introduktionen av denna motor.
Jag tyckte oxå att dom har tagit bort det lilla extra som 2.5T hade i sin 210 hk verision. Nu saknas de 10 hästarna ordentligt, för att inte tala om vridet...
Postat: tor 27 dec 2007, 11:02
av perhall
Ska bli intressant att se om någon köper 2,5T när 2,5FT finns. Antar att inte många 2,0 säljs utan uteslutande 2,0 F.
Men det kan ändras. Dels har vi etanoldebatten (255 limpor till en tank... är det bra ur ett helhetsperspektiv), dels serviceintervallen (1 000 mot 3 000 mil), sen så försvinner så småningom de fria trängselavgifterna för stockholmare, kanske även boendeparkering.
Postat: fre 28 dec 2007, 10:08
av tjotto
På V50 såldes inte 1,8 och 1,8F speciellt länge parallellt. Etanol, ja det kan man ju undra hur länge de premieras. Efter att ha läst igenom artikeln på e24 så blir man ju lite fundersam. Det har dött över 300 personer mellan 2002 och 2005 i den brasilianska etanolproduktionen!!!
Artikeln.
http://www.e24.se/branscher/ravaror/artikel_134915.e24
Postat: fre 28 dec 2007, 10:17
av dali
Låter som om BSR mfl kommer att få nya kunder ... lär nog lösa problemet. Som vanligt är det på egen risk, alla garantier upphör.
Postat: fre 28 dec 2007, 11:46
av perhall
tjotto skrev:På V50 såldes inte 1,8 och 1,8F speciellt länge parallellt. Etanol, ja det kan man ju undra hur länge de premieras. Efter att ha läst igenom artikeln på e24 så blir man ju lite fundersam. Det har dött över 300 personer mellan 2002 och 2005 i den brasilianska etanolproduktionen!!!
Artikeln. http://www.e24.se/branscher/ravaror/artikel_134915.e24
Nej, så länge staten ger 10 000 till en F/FT så är det nog som du säger.
Fast 1,8 i V50 är ju en ännu onödigare motor eftersom det finns 1,6 o 2,0 och 2,4...
vi får väl se om Volvo säljer några V70 2,0 utan F...